  • Data: 2009-12-18 19:58:22
    Temat: Re: konto dla starszej osoby
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hggkgh$2p2$...@n...onet.pl...

    > Jeżeli ktoś mieni się oficjalnym reprezentantem banku, to oczekuję
    > wypowiedzi w tonie oficjalnym. Takie są w Polsce przyjęte zwyczaje.

    Trudno stwierdzić na ile jest to 'oficjalna reprezentacja banku'. Może ktoś
    z banku po prostu chciał przekazać informacje.

    > Obecność banku na forum to z pewnością rodzaj reklamy, przecież nie
    > działanie społeczne. Nie wiem, czy idąc do banku miałbym się spodziewać
    > mówienia mi na "ty", skoro tak wypowiada się przedstawicielka tej
    > instytucji? Po prostu muszą wiedzieć, gdzie jest ich miejsce, a nie
    > skracać na siłę dystans.

    Obecność kogoś z banku na naszej grupie bez wątpienia jest pewną formą
    reklamy, jednakże nie przeceniałbym tego aspektu, gdyż skuteczność takiej
    formy reklamy byłaby wybitnie mierna. Tę grupę odwiedzają zazwyczaj osoby
    doskonale ogólnie zorientowane w temacie, które marketingowej ściemy nie
    kupują. Nawet jeśli jakaś marketo-ściema się pojawi, znajdzie się na pewno
    ktoś, kto ją sprostuje albo obśmieje.

    Obecność osoby z banku na grupie według mnie daje możliwość podniesienia
    poziomu dyskusji. Taka osoba może zapobiec czasami bezcelowym dywagacjom w
    jakimś temacie związanym z tym właśnie bankiem, udzielając odpowiedzi z
    pozycji osoby znającej temat od drugiej strony. I jeżeli o mnie chodzi w
    najmniejszym stopniu mi nie przeszkadza, aby zwracała się do mnie na "ty".
    Zwracanie się na "Pan", tworzyłoby dystans, który do niczego nie jest mi
    potrzebny. Ale naturalnie należy szanować także odmienne zdanie na ten
    temat.

    > Tak, czuję się także zdegustowany, gdy sprzedawca, którego nie znam mówi
    > mi na "ty" bądź dostaję e-maile od instytucji, które na siłę starają się
    > być moimi znajomymi. Po prostu ogólnie przyjętą normą jest zwracanie się z
    > użyciem słowa Pan/Pani/Państwo.

    OK, rozumiem, taka moda przyszła chyba z USA, ale już powoli odchodzi w
    zapomnienie. Ja na takie rzeczy po prostu nie zwracam większej uwagi. I żeby
    nie było nieporozumień, mam grubo ponad 30 lat. Nie jestem gniewnym
    licealistą. :)