    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt gotówkowy - o co pytać, co sprawdzać?
    Date: Sat, 1 Sep 2012 11:03:14 +0200

    Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Przypadł mi obowiązek podoradzania komuś, a sam nigdy się kredytami nie
    > interesowałem, będę więc wdzięczny za podpowiedzi i wskazówki.
    >
    > Potrzebne jest kilka kpln na kilka mies., ale spłata chętniej po tym
    > czasie w całości, zamiast od zaraz w ratach mies.
    >
    > Czy mogę prosić o wskazanie na jakiegoś gotowca ew. jak w temacie?

    O ile wiem, nie ma kredytów gotówkowych ze spłatą całości po okresie
    kredytowania. Zawsze są spłaty miesięczne.

    Po pierwsze zawsze lepiej linia lub karta kredytowa (używana jak linia) niż
    kredyt gotówkowy. KG to najbardziej prymitywny produkt z możliwych.

    Po drugie z założenia zignoruj wszelkie oferty "z ubezpieczeniem", cokolwiek
    nie byłoby napisane w reklamach, jeśli obok takiej oferty funkcjonuje
    równolegle oferta "bez ubezpieczenia". No, w przypadku tak krótkiego kredytu
    ta reguła nie musi się sprawdzić, gdy w wariancie "z ubezpieczeniem" nie ma
    prowizji, a bez, jest jakaś skrajnie wysoka, typu 5%.

    Po trzecie, bankiem pierwszego wyboru dla tak niskiego kredytu gotówkowego
    powinien być obecnie ING. Mają jakąś bardzo dobrą ofertę do 5k.