    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Date: Sun, 31 Jul 2011 22:42:05 +0200
    <j0p3oi$ksq$1@news.onet.pl> <1clf69x33dby2.16watq4f2pifl$.dlg@40tude.net>
    <j0pl8p$p8g$1@news.onet.pl> <j0pn89$jmn$1@news.icpnet.pl>
    <j0psns$qeo$1@inews.gazeta.pl> <j0pui2$jmn$3@news.icpnet.pl>
    <j0r6e6$50q$1@inews.gazeta.pl> <j0sb41$gti$1@news.icpnet.pl>
    <m...@i...localdomain> <j11tve$fad$2@news.icpnet.pl>
    <j139d4$jrt$1@inews.gazeta.pl> <j1385o$89e$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j13ge2$a05$1@inews.gazeta.pl>
    <4e355252$0$3503$65785112@news.neostrada.pl>
    <j13nq7$284$1@inews.gazeta.pl>
    <4e35683a$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <j1413f$spp$1@inews.gazeta.pl> <j144ce$gh9$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j14cvh$8c7$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j14cvh$8c7$...@i...gazeta.pl...

    > Nie ma powodu żeby kogoś sztucznie ograniczać. Wystarczy stosować obecne
    > prawo.
    >
    > "Art. 286 Kodeksu Karnego
    > "

    Nie da się tego osiągnąć przy użyciu mechanizmu karania. Nie ma
    najmniejszych szans. Znowu ma być polowanie na czarownice, spekulantów i
    obszarników?

    > Nie wiem czy zauważyłeś ale priorytetami socjalistycznej UE (przynajmniej
    > na papierze) nie jest preferowanie tych inteligentnieszych.

    Papier przyjmie wszystko, każdy marketing. W realu tego realizować nie ma
    potrzeby i zresztą się nie da.

> [...]
    > To samo się tyczy pracowników. Nie dostaje 3 ofert pracy naraz dlatego że
    > jestem tani tylko dlatego że ludzie mnie znają, wiedzą co umiem i im się
    > opłaci dać podwyżkę a zaoszczędzić na przepałach w produkcji.
    >
    > Wiem, że bankowość to inny świat. Tu pojęcie "jakość" nie istnieje.
    > Nie da się powiedzieć który bank jest lepszy (zresztą i tak wsio ryba)
    > Da się tylko wykazać który ma największe zyski albo ilu klientów
    > zwerbował. Przy czym gonitwa jest w kierunku pozyskania nowego a nie
    > utrzymania dotychczasowego przez długie lata.

    Czy ja wiem, wydaje mi się, że o pewne analogie można by jednak się pokusić,
    choć dalekie będą one od doskonałości. Pojęcie "jakości" usług bankowych jak
    najbardziej istnieje (choć dla różnych klientów może to mieć nieco inne
    znaczenie). Analogiem takiej lepszej a droższej drukarni, z której raczej
    będą chcieli skorzystać bogatsi klienci jest sektor private bankingu
    (znacząca różnica jest taka, że z droższej i lepszej drukarni może
    skorzystać każdy klient, z sektora private już nie). Czyli mamy raczej
    segmenty klientów, a nie konkretne podmioty/banki.

    Tam są o wiele większe możliwości negocjacji umów, lepsze produkty,
    bezwzględny nacisk błyskawiczne tempo i profesjonalizm oraz minimalizowanie
    wymaganych aktywnych działań klientów. A zwykła bankowość dla klienta
    masowego, to analog tych tańszych drukarni. Tu też można wybrać rodzynki,
    ale trzeba się trochę napracować, aby je znaleźć. No i nie oszukujmy się,
    przy dostatecznie dużym zleceniu w każdej drukarni da się negocjować
    specjalne warunki. Przy małych zleceniach nie, chyba że w tych
    (teoretycznie) najgorszych, cierpiących na brak jakichkolwiek zleceń. No to
    podobnie jak w bankach.

    A ta głupota z "pozyskiwaniem nowego klienta" jest zazwyczaj dla jakichś
    celów doraźnych. Jako ogólna filozofia rozwoju raczej już z konieczności
    wyszła z mody (zapewne na skutek wtop na tym polu zaliczonych przez
    operatorów tv-sat i telekomunikacyjnych). Jednak nie jest tak łatwo związać
    klienta jak się to marketoidom wydawało.