    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt samochodowy a lesing- porównanie
    Date: Sun, 6 Jul 2008 23:53:37 +0200

    Dnia Thu, 3 Jul 2008 07:10:56 +0200, Mirek Ziółek napisał(a):

    > Dla firm lepszy jest leasing, kwestia podatkowa ale dla osob prywatnych to
    > naprawde musi byc ekstra oferta(np,duzo nizsza cena samochodu) zeby sie
    > oplacalo..

    Wedlug mnie nie ma znaczenia czy dla firmy czy dla os. fizycznej - leasing
    zawsze byl, jest i bedzie korzystniejszy.

    Zacznijmy od prostego stwierdzenia, ze zarowno przy kredycie jak i przy
    leasingu auto nie bedzie Twoje dopoki nie splacisz calosci.

    W przypadku leasingu dochodzi jeszcze oplata za wykup.

    Trzeba sobie odpowiedziec na pytanie - jaki jest cel
    leasingowania/kredytowania samochodu?

    - zeby miec w posiadaniu nowe auto i moc nim jezdzic?
    - zeby zaplacic za nowe auto o 20% wiecej i po kilku latach stac sie
    wlascicielem podniszczonego przedmiotu wartego polowe kredytowanej sumy?

    Jezeli odpowiedziales "B" to bierz kredyt na auto i plac tysiace zlotych
    miesiecznie za cos, co traci na wartosci. Jezeli "A" to sprawa jest jasna,
    bierz leasing.

    Zalozenia sa takie:
    - nowe auto
    - cena auta 80 tysiecy
    - wplata poczatkowa 5%
    - splacamy 4 lata

    W przypadku najtanszego kredytu samochodowego rata bedzie wynosila okolo
    1900 zl, wiec 1900 x 48 = 91200, czyli 14% wiecej. Po 4 latach wartosc auta
    bedzie wynosic okolo 55 tysiecy (orientacyjnie), czyli tak naprawde
    kupujesz to auto za 165% jego wartości.

    Raty leasingowe beda drozsze od rat kredytowych, natomiast nie wolno
    zapominac, ze:
    - nie czekasz pol roku na auto (sprawdz w salonach jakie sa kolejki na
    popularne auta)
    - w razie jakiegokolwiek zdarzenia dostajesz drugie takie samo auto
    - w dodatku za darmo, placisz tylko za paliwo
    - to leasingodawca szarpie sie z ubezpieczycielem, ty zaś po tygodniu czy
    dwóch dostajesz swoje auto spowrotem - naprawione
    - po polowie czasu (w tym przypadku 2 lata) mozesz oddac stare auto i wziac
    zupelnie nowe, nadal placac tyle samo

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl