    From: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt - trudnosci w splatach
    Date: Sun, 21 Jan 2007 16:04:45 +0100

    Dnia 2007-01-21 15:16, x stwierdził, że:
    > tak, wziełam kredyt (dwa tyg. temu) który miałam spłacić jednorazowo po
    > otrzymaniu drugiego, większego hipotetycznego.

    Hipotetycznie może i tak, ale praktycznie go nie masz.

    > Widzisz, jeśli biorę się za pożyczanie pieniędzy, chce być pewna, że je
    > zwrócę. Chłopak powiedział, ze "nie z takimi "pierdołami" sobie radzili i
    > nie mam się o co martwić, tym bardziej, ze bank wyraził zgodę na kredyt".
    > Z kim w takim razie rozmawiać, zeby być pewnym informacji?

    Widzisz powiedział Ci, że masz donieść dokument, bo tak sobie życzył
    analityk. Mógł przecież, jeśli byłby złośliwy, powiedzieć, że masz
    odmowę, bez podania przyczyny, bo na coś takiego zezwala prawo bankowe.
    Poza tym, jeśli masz decyzję na piśmie, to poproś o nią, żeby później
    nie okazało się, że są jakieś inne dokumenty do doniesienia (o ile
    będziesz spełniać warunki tej decyzji).

    > Właśnie... obowiązuje go też rzetelna informacja, zwłaszcza jesli wykładam
    > mu kawę na ławę i tysiąc razy pytam o ewentualne problemy, prawda?

    I pewnie udzielił Ci dobrych informacji. Problem w tym, że to nie on
    podejmuje decyzję, tylko analityk, a ten drugi zażyczył sobie akurat
    tego dokumentu. Obwiniasz złą osobę.

    > Sprawa wg. doradcy bankowego była "prosta"... zła jestem, że nie miał cienia
    > wątpliwości, że będzie jakiś problem. Nie, że analityk zażądał dodatkowego
    > dokumentu, nie że ten którego wyzywam został zaskoczony przez analityka, zła
    > jestem, że zapewniał mnie na 100% że niczego więcej niż przedstawił na
    > dokumentach w określonym punkcie nie będą wymagać. Miałam donieść tylko
    > oryginały wysłanych do analityka dokumentów.

    To może złóż dokumenty do innego banku? Raz, że jest szansa, że akurat w
    innym ten dokument (czymkolwiek on jest) nie będzie potrzebny, dwa,
    znacznie to szybsze rozwiązanie niż czekanie na wystawienie go.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl