  • Data: 2007-09-21 08:03:44
    Temat: Re: mBank + Euronet widmo :)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 20 Sep 2007 13:25:44 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > Pomijajac praktyczna niepoliczalnosc odsetek od jednego dnia przy 100
    > zl, to 12-o fizycznie wyjalem je z bankomatu, a 13-o byly na koncie
    > (blokada) i dopiero tego dnia zeszly. System nalicza tylko z pieniedzy
    > dostepnych a nie z salda (chodzi o date 12-o, gdy 100 zl bylo
    > niedostepne, ale na saldzie do konca dnia)? A jesli blokada jest
    > kilkudniowa , zakonczona powrotem pieniedzy na konto (np. nieuznanie
    > transakcji) na przelomie miesiaca (chyba wtedy naliczaja odsetki?
    > Naturalnie problem nie jest dla mnie sprawa zycia i smierci, ale jak
> [...]

    Spróbuje coś odpowiedzieć ;)

    W mBanku (i w większości banków - wyjątek to Inteligo) odsetki itp są
    liczone według salda a nie według środków dostępnych, ale po rozliczeniu
    transakcji następuje korekta wstecz z datą wykonania transakcji. Wynika
    stąd, że np blokada, która zostaje zdjęta po pewnym czasie nie wpływa na
    żadne obliczenia. Pewne problemy mogą się pojawić przy operacjach
    wykonanych pod koniec okresu odsetkowego, których potwierdzenie bank
    uzyskał w następnym okresie. mBank w takim wypadku koryguje odsetki przy
    ich naliczniu w następnym miesiącu, podobno niektóre banki dokonują
    korekty natychmiast po rozliczeniu transakcji. Prawdziwym problemem prz
    takiej korekcie może być wypadek gdy rozliczenie transakcji wymagałoby nie
    tylko korekty odsetek, ale take korekty podatku od odsetek. Nigdy mi sie
    to jeszcze nie zdarzyło i nie wiem co banki robią w takiej sytuacji.
    I jeszcze jedna uwaga: w mBanku odsetki są liczone w ostatnim dniu
    roboczym miesiąca więc przykładowo pzrelew wewnętrzny wykonany 29.09.2007
    (sobota) też może spowodowac korektę odsetek w październiku.