    From: "Tadeusz Golebiowski" <t...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank Express - Nowy program do mBanku
    Date: Thu, 9 Jan 2003 21:42:47 +0100
    Sender: t...@n...onet.pl@pa89.nowy-targ.sdi.tpnet.pl

    > Jezeli osoby piszace takowe programy przekonaja innych o bezpiecznym
    > prowadzeniu tranzakcji przez uzytkownikow wowczas dopiero odniosa sukces!
    >
    > Pomysl jest super i tak mysle jakby tak zamaist chmurki inrformujacej o
    > noeych wplywach (ktos tam o tym pisal) przeslac info poprzez bramke GSM
    > na odpowiedni telefon komorkowy. Jest to cos czego w mBanku brakuje i
    > neiwiadomo czy w ogole ta usluge wprowadza. DLa pomyslodawcy programu sa
    > to jakies dodstkowe plusy. Oczywiscie najwazniejsze
    > jestes jednak bezpieczenstwo ..... Przekonajcie nas ...

    Zajmujemy się tworzeniem oprogramowania blisko 14 lat i z tego firma się
    utrzymuje.
    Czy mądrym posunięciem byłoby tworzenie trojana i oficjalne jego promowanie?
    Bardziej obawiałbym się programów, które niepostrzeżenie zostały
    "przemycone" do mojego systemu niż programu, o którym autor oficjalnie mówi
    i może odpowiedzieć na każde pytanie i wątpliwości.
    Jak już pisałem Identyfikator i hasło podawane są programowi Internet
    Explorer. Tylko IE zajmuje się logowaniem i ładowaniem stron. mBank Express
    analizuje dane o wyciągach aktualnie wczytanych do pamięci komputera. Nie
    wykonuje żadnych prób łączenia z Internetem, nie mówiąc o danych pobieranych
    czy wysyłanych. Tą sprawą zajmuje się IE. Nie chcemy wykonywać żadnych prób
    połączenia bezpośredniego z mBankiem, aby uniknąć tego typu niejasności.

    Tadeusz Gołębiowski
    http://tgsoft.pl/