eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowościRe: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
  • Data: 2002-02-20 10:11:56
    Temat: Re: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kolega to chyba pracy szuka w mBanku?
    Sledze od dawna to miejsce i widze ze kolega jest liderem w grafomanicznych
    peanach na temat w/w instytucjji.
    Moim zdaniem i nie tylko nie przekrocza i nie zrealizuja poniewaz dynamika
    juz siadla, a rynek nie rozwija sie tak szybko jak planowali.
    Wynik finansowy jest spowodowany synergia z marmurowym BRE i jest czysto
    ksiegowa operacja.Poniewaz mbank to tylko oddzielny pion w bre.
    Z utesknieniem czekam na rozliczenie biznesplanu.
    A nie lubie mbanku poniewaz jako umysl scisly skupiam sie na fakatach a nie
    na robienbiu dobrego wrazenia.

    "cyfry sa uparte" !

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:72Cc8.11817$hx1.127800@news.chello.at...
    > Za Prawem i Gospodarka
    >
    > mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    >
    >
    >
    > Ponad 300 tys. rachunków do końca bieżącego roku zamierza otworzyć,
    pierwszy
    > w naszym kraju, wirtualny mBank. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowy
    jego
    > rozwój, wydaje się, że założenie to zostanie znacznie przekroczone. A
    mBank
    > istnieje przecież zaledwie od roku i trzech miesięcy.
    >
    >
    >
    > Osoby od początku związane z mBankiem twierdzą, że jego historia
    rozpoczęła
    > się przed dwoma laty (w kwietniu 2000 r.), kiedy dyrektorem i członkiem
    > zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej został Sławomir Lachowski
    > (wcześniejszy wiceprezes banku PKO BP), odpowiedzialny za rozwój projektów
    > detalicznych (BRE już od jakiegoś czasu poszukiwał możliwości rozwoju w
    > sektorze bankowości detalicznej).
    >
    > Trzy miesiące później, w lipcu 2000 r., zarząd BRE Banku zdecydował o
    > uruchomieniu projektu noszącego nazwę mBank, a już po miesiącu zatwierdził
    > harmonogram jego wdrożenia. Kolejne wydarzenia potoczyły się bardzo
    szybko.
    > Pierwszy wirtualny bank w Polsce i w Europie Środkowej rozpoczął
    działalność
    > 26 listopada 2000 r., w ciągu 100 dni od rozpoczęcia realizacji projektu.
    > Rynek przyjął ją (decyzję o powołaniu do życia mBanku - bezoddziałowego,
    > elektronicznego banku dla klientów indywidualnych) bardzo pozytywnie.
    >
    > Model biznesowy mBanku
    > Model biznesowy mBanku zakładał, że grupę docelową stanowić będą klienci z
    > rynku indywidualnego. Miały to być głównie osoby posiadające finansowe
    > nadwyżki, a jednocześnie traktujące nowe rozwiązania technologiczne jako
    > skuteczny i wygodny sposób komunikowania się z bankiem.
    >
    > Podstawowe elementy modelu skupiają się na zapewnieniu klientom kilku
    > istotnych wartości - mówią przedstawiciele mBanku.
    >
    > Wartościami tymi mają być: wolność rozumiana jako swoboda w decydowaniu o
    > swoich pieniądzach (brak lokat terminowych krępujących zarządzanie
    > pieniędzmi, brak obowiązkowych wpłat itp.); niezależność (od godzin
    otwarcia
    > placówek, lokalizacji oddziałów, od niepełnej kompetencji pracowników
    > bankowych, możliwość korzystania z różnych kanałów dostępu itp.) oraz
    > maksimum korzyści (związanych z mniejszymi kosztami własnymi ponoszonymi
    > przez mBank, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia oprocentowania i
    > rezygnacji z większości opłat i prowizji pobieranych przez tradycyjne
    > banki).
    >
    > Najprościej rzecz ujmując mBank był pierwszym tzw. bankowym dyskontem na
    > polskim rynku - odpowiednikiem WalMart'u w Stanach Zjednoczonych (dyskonto
    w
    > handlu detalicznym) - dodają pracownicy mBanku.
    >
    > Analogia ta dotyczyć miała modelu biznesowego mBanku, który oparty był na
    > niespotykanym do jesieni 2000 r. w polskiej bankowości założeniu
    polegającym
    > na zaoferowaniu ograniczonej liczby produktów wysokiej jakości, po
    > konkurencyjnych cenach.
    >
    > Podstawową zasadą wpisaną w regulamin produktów mBanku jest gwarantowane
    > oprocentowanie depozytów na poziomie nie mniejszym niż WIBOR 1M - 5 pkt
    > proc. dla rachunków osobistych eKONTO oraz WIBOR 1M - 4 pkt proc. dla
    lokaty
    > a vista eMAX.
    >
    > Bankowcy z mBanku twierdzą, że nowy model biznesowy łamie tradycyjne
    kanony
    > bankowości detalicznej, gdzie wyższa jakość usług i produktów dostępna
    była
    > za większą cenę. Naczelną zasadą działalności mBanku ma być dostarczanie
    > produktów i usług finansowych, których potrzebują klienci.
    >
    > Nie obiecujemy, że znajdziecie u nas wszystko, co w świecie finansów
    > wymyślono, ale za to będą to z pewnością rzeczy dla was najważniejsze, o
    > najwyższej jakości i najlepszej cenie dostępnej na rynku - brzmi jedno z
    > haseł obowiązujących w mBanku.
    >
    > A klientów przybywa
    > Pierwsze rachunki w mBanku zostały otwarte o godzinie 0:01, w pierwszym
    dniu
    > (a właściwie w nocy) uruchomienia projektu. W ciągu pierwszego miesiąca
    > klienci mBanku założyli 14 tys. rachunków.
    >
    > Po dwóch i pół miesiąca od rozpoczęcia działalności mBank prowadził już 33
    > tys. rachunków, czyli o prawie połowę więcej niż zakładano. Dla porównania
    > dodajmy, że ówczesny lider bankowości elektronicznej w Polsce (WBK) w
    ciągu
    > pierwszych 9 miesięcy swojej działalności otworzył 35 tys. rachunków
    > obsługiwanych przez Internet. Tymczasem mBank odnotował ponad trzy razy
    > szybsze tempo ich przyrostu.
    >
    > Po siedmiu i pół miesiąca, tj. na początku czerwca 2001 r., w mBanku było
    > już 80 tys. otwartych rachunków (150 proc. w stosunku do prognozy), a 26
    > lipca (tj. dokładnie 8 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności) jeden
    z
    > nowych klientów otworzył stutysięczny rachunek.
    >
    > W sierpniu ub.r. mBank został także liderem pod względem liczby klientów
    > indywidualnych korzystających z rachunków bankowych przez Internet (tę
    > pozycję utrzymuje do tej pory). Na początku października 2001r. suma
    > depozytów zgromadzonych w mBanku przekroczyła 900 mln zł. Według modeli
    > finansowych wartość ta razem z obserwowaną dynamiką przyrostu środków
    > gromadzonych na rachunkach zapewniała przekroczenie docelowego miliarda
    > złotych do końca 2001 r. Przyrost depozytów mieścił się w przewidywaniach
    > biznes planu, nawet pomimo tego, że mBank dwukrotnie dokonywał obniżenia
    > oprocentowania rachunków (co związane było ze spadającymi stopami
    > procentowymi NBP).
    >
    > Sytuacja makroekonomiczna nie jest więc obecnie tak bardzo sprzyjająca
    > wzrostowi depozytów bankowych ludności, jak można było zakładać w momencie
    > uruchomienia mBanku - twierdzą jego przedstawiciele. Według przygotowanego
    > wcześniej biznes planu, mBank miał osiągnąć liczbę 150 tys. rachunków do
    > końca 2001 r.
    >
    > Obecne oprocentowanie lokaty a vista eMAX wynosi 8,65 proc. (9 proc.
    > efektywnie), a osobistego eKONTA 8,25 proc. (efektywnie 8,57 proc.).
    >
    > Ciekawostki mBanku
    > Średnia dzienna liczba wizyt w części informacyjnej serwisu mBanku
    wyniosła
    > we wrześniu ub.r. prawie 21,8 tys. (maks. 35,5 tys.), natomiast średnia
    > dzienna liczba odsłon przekroczyła 61,4 tys. (maks. 90,5 tys.). Dziennie
    > przez serwis www składanych jest około 300 wniosków o założenie rachunku,
    a
    > na pytanie tygodnia odpowiada 150 do 200 internautów (wg IP). Codziennie
    do
    > mBanku kierowanych jest także od 60 do 80 e-maili od jego klientów.
    Ponadto
    > każdego dnia wysyłanych jest ze stron mBanku 15-30 e-maili polecających
    > ofertę mBanku znajomym.
    >
    > Część transakcyjna mBanku zanotowała we wrześniu ub.r. ponad 200 tys.
    wizyt.
    > Część ta pozwala na pełne zarządzanie pieniędzmi w mBanku. Obecnie ok.
    > trzech czwartych transakcji dokonywanych jest przez kanał www. Pozostałe
    > transakcje zlecane są telefonicznie.
    >
    > Pora na giełdę
    > BRE Bank jeszcze w tym roku wprowadzi mBank na warszawską giełdę. Również
    w
    > tym roku spółka przyniesie pierwsze zyski.
    >
    > Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego projektu i zamierzamy wprowadzić mBank
    na
    > giełdę pod koniec tego roku. Zakładamy również, że już w czwartym kwartale
    > mBank zacznie przynosić zyski - mówi Wojciech Kostrzewa, prezes zarządu
    BRE
    > Banku.
    >
    > Prezes podkreśla także, że wypracowywanie przez mBank zysku leżałoby w jak
    > najlepiej pojętym interesie BRE Banku i podaje przykład brytyjskiego banku
    > Egg, który potrzebował na to czterech lat. BRE, choć dokładał do mBanku
    > przez cały ubiegły rok i dokładać będzie jeszcze przez trzy kwartały roku
    > bieżącego, chce to zrobić w dwa razy krótszym okresie.
    >
    > BRE bank chce więc udowodnić (co często podkreślał również Sławomir
    > Lachowski), że mBank jest przedsięwzięciem biznesowym, a nie
    marketingowym.
    > I wszystko wskazuje na to, że tak się właśnie stanie.
    >
    > Według stanu na luty br. w mBanku otwarto 210 tys. kont, na których
    > zdeponowano ok. 1,2 mld zł. Na koniec tego roku ma być ich co najmniej 300
    > tys.
    >
    > LESZEK SADKOWSKI
    >
    >
    >
    > --
    >
    > ------
    > Amra the Freelancer
    > www.amra.info
    > www.e-amra.biz
    > Moja strona o Egipcie http://egipt.amra.pl
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1