  • Data: 2005-09-28 23:13:25
    Temat: Re: mBank - dzwonia z zastrzezonego numeru?
    Od: "August" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:trmlj1hqm1va68dmp35af6f1bg3jmeidk1@4ax.com grupowicz
    MadziaMa napisał:

    > Witam,
    >
    > Dostalem dzis telefon z mbanku, chcieli mi cos tam sprzedac - karte
    > kredytowa bodajze, oczywiscie poproszono mnie o autoryzacje.
    >
    > najciekawsze ze zadzwoniono z numeru zastrzezonego.
    >
    > czy mbank jest na tyle glupi, zeby dzwonic do klientow z numeru
    > zastrzezonego?
    >
    > przeciez to tworzy duza luke w systemie bezpieczenstwa
    > (social engeneering):

    Miałem taką sytuację w innym banku, nie wymienionym w tym wątku. Tylko tutaj
    spotkałem się z dwojaką postawą.
    Raz konsultanta zidentyfikowałem po nr wniosku internetowego, o który go
    zapytałem,a który nie był wrażliwą daną, ale znaną tylko mi i bankowi. Drugi
    raz było to nazwisko konsultantki. Twierdziła, że nawet 2 ostatnich cyfr
    mojego numeru klienta nie poda, bo procedury.A to by mi wystarczyło. Ale
    doszliśmy do wniosku, że oddzwonię do Banku i spytam o nazwisko, czy tam
    rzeczywiście pracuje, a ona zadzwoni ponownie za 10 minut. Oddzwoniłem i
    inny konsultant sprawdził w systemie, że rzeczywiście taka a taka osoba
    miała ze mną próbę kontaktu. Po ponownym telefonie przeprosiłem za moją
    nieufność, ale powiedziałem, że z kolei to są moje procedury :-).

    --
    S pozdravem,
    August