  • Data: 2002-06-26 14:20:39
    Temat: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Grajewski" <g...@w...SPAM-PRECZ.pl> napisał w
    wiadomości news:afc0rr$dm1$1@news.tpi.pl...

    > Zgadza się.
    >
    > Ale zwróć uwagę na to, że to jest i tak stosunkowo bezpieczne rozwiązanie.
    > W przypadku kart wypukłych nie masz żadnej możliwości
    ładowania/rozładowania.

    Zgadzam sie ze mozna znalezc rozwiazania gorsze. Ja jednak
    szukam rozwiazan najlepszych.
    Po prostu za bezpieczne rozwiazanie uwazam takie, w ktorym kupuje
    w sklepie prowadzonym przez zlodzieja (a skad moge wiedziec
    kim jest prowadzacy sklep?) i poniosze ryzyko jedynie
    zwiazane z dana transakcja ale nie z pozstalymi srodkami
    na koncie: ani tymi z teraz a ni tymi w przyszlosci.

    > Szanse, że złodziej trafi akurat na moment, w którym masz załadowaną
    > eKARTĘ, są raczej nikłe.

    To prawdopodobienstwo bedzie roslo, wraz z liczba osob
    znajacych parametry eKarty. A liczba taklich osob bedzie rosla
    wraz z czestoscia zakupow.
    Ponadto probkowanie eKarty zlodzieje internetowi beda
    robili oczywiscie programami - mozna zapuscic
    program na cala dobe, ktory testuje ilest tam eKart.
    I jak wtedy wyglada takie zaezpieczenie ?

    > To byłoby trudne do zrealizowania ze względów czasowych.
    >
    > Czas pomiędzy wysłaniem "SMSa autoryzacyjnego" a odebraniem odpowiedzi
    > na niego mógłby przekroczyć czas, jaki sklep, w którym dokonujesz zakupów,
    > oczekuje na autoryzację z banku.

    Niekoniecznie.
    Przeciez czas autoryzacji transakcji sklep dostosuje do potrzeb
    rynkowych. Nie ma powodu by w typowym sklepie nie
    wprowadzic timaout'a na poziomie nawet kilku dni.
    (Jak klient zaplaci, wtedy sklep cos tam wysyla).
    Natomiast wyslanie zadanie autoryzacji w praktyce
    jest porownywalne do czasu wyslania emaila, SMS
    - czyli pare minut. Ja zas moge odpowiedziec wtedy, gdy zechce.

    Natomiast pieniadze sa caly czas bezpieczne nawet
    w transakcjach z przypadkowymi ludzmi (w sieci
    zdecydowana wiekszosc konatkow to osoby nieznane),
    rowniez na podsluch (jesli transmisja jest kodowana
    czy tez moze przez SMS, telefon).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914