eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank i bezpieczenstwo e-karty › Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Date: Fri, 28 Jun 2002 09:42:22 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 35
    Sender: b...@p...onet.pl@195.117.20.11
    Message-ID: <afh44f$6g8$1@news.onet.pl>
    References: <afbnni$5t0$1@news.tpi.pl> <afc0rr$dm1$1@news.tpi.pl>
    <afcija$s1p$1@news.tpi.pl> <afcodo$8d2$1@news.onet.pl>
    <afeba2$2m7$1@wulkan.npnet.org> <afemkt$d4v$1@news.tpi.pl>
    <aff6t0$ta6$1@wulkan.npnet.org>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.20.11
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1025250255 6664 195.117.20.11 (28 Jun 2002 07:44:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 28 Jun 2002 07:44:15 GMT
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4522.1200
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4522.1200
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:190435
    [ ukryj nagłówki ]

    "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message
    news:aff6t0$ta6$1@wulkan.npnet.org...
    [...]
    > > Bzdura. Nic sie nie 'poprawi' bo autoryzacja musi byc przeprowadzona
    > online.
    > > Miedzy zapytaniem autoryzacyjnym a odpowiedzia nie powinno uplynac
    wiecej
    > > niz kilka, lub kilkanascie sekund. Jak myslisz ile czasu by musialo
    > uplynac
    > > w przypadku tego co proponujesz?
    >
    > Bzdura.
    > A niby dlaczego autoryzacja przy platnosci internetowej
    > musi trwac pare sekund, musi byc online?!
    > Bo co? moje zamowienie skasuje sie po paru sekundach?:)

    Skasować się to się nie skasuje.
    Ale jak to sobie organizacyjnie wyobrażasz? Obecnie (w duuużym uproszczeniu)
    sklep dostaje dane karty, pyta o autoryzację, otrzymuje odpowiedź i wysyła
    towar (albo i nie).
    Natomiast z takim opóźnionym sposobem autoryzacji dla jednych kart odpowiedź
    byłaby natychmiastowa, dla innych zaś - odwleczona o nie wiadomo ile.
    To jest znakomity sposób na bałagan!

    > Dla jednej osoby - nie.
    > Dla wielu - tak. Takie rozwiazanie wymusi rynek.
    > To chyba oczywiste.

    O ile koszt takiego rozwiązania nie przewyższy zysków zeń płynących - a te
    dla sklepów wcale nie są takie oczywiste.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1