  • Data: 2006-06-14 07:46:41
    Temat: Re: mBank i lista haseł jednorazowych
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Akkon" <g...@g...pl> wrote in message
    news:e6mu76$54b$1@ultra60.mat.uni.torun.pl...

    > Hasła papierowe to przechowuje się w miejscu, które gwarantuje ich
    > bezpieczeństwo (z reguły). Ostatnim takim miejscem jest aktywnie używany
    > portfel.

    Kazdy robi jak mu wygodnie. Ja nosze w portfelu i uwazam ze tam sa
    bezpieczne.

    > W okresie kiedy z netu mogłem korzystać tylko w pracy oraz nie było
    > jeszcze haseł smsowych, listę zabierałem "do portfela" tylko w przypadku
    > kiedy planowałem (musiałem) wykonać określoną operację.

    > Bo?

    Bo siec GSM to jeszcze jedno dodatkowe ogniwo posredniczace w transakcji, a
    im wiecej takich ogniw tym gorzej.

    > Obecnie to już nie jest realne zagrożenie.

    Niekoniecznie, duzo jest jeszcze miejsc bez zasiegu.

    > Można temu dosyć skutecznie zapobiec.

    Tutaj masz calkowita racje ;-)

    > Sytuacje zupełnie wyjątkowe.

    Poczytaj sobie archiwum pl.misc.telefonia.gsm o ostatnich padach sieci
    PlusGSM (simplus) oraz (jeszcze wtedy) sieci Idea to moze zmienisz zdanie.

    > Byłoby to bez sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa haseł smsowych.

    Nie widze zadnego zwiazku, mozesz to rozwinac?
    Sztuczne ograniczanie mozliwosci wyboru w razie wyzszej koniecznosci jest
    nieporozumieniem.

    > Właśnie na tym polega dogodność tego rozwiązania. Masz wybór.

    Amen.

    pozdrawiam, wk