  • Data: 2009-10-13 20:12:43
    Temat: Re: [mBank] odsetki na karcie kredytowej
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    notveryoldman wrote:

    > Było tak: 2 października bank naliczył opłatę za używanie karty (25
    > zł), którą zawiesił, ponieważ nie było środków na eKoncie. 5
    > października był termin spłaty zadłużenia (1500 zł) i na eKonto wpłynęła
    > taka kwota, jednak bank pobrał z eKonta zawieszoną opłatę. W tej
    > sytuacji na koncie zostało 1475 zł i tyle też spłacono zadłużenia (o
    > wiele więcej niż kwota minimalna). W związku z tym tego dnia pozostało
    > do spłaty 25 zł, których nie można było spłacić z powodu braku środków
    > na eKoncie. 25 zł wpłynęło na eKonto 6 października i tego dnia została
> [...]

    Jak się czegoś używa, to się powinno wiedzieć jak to działa. Bankowi
    należą się odsetki za cały okres, w którym korzystałeś z kredytu i od
    całej kwoty kredytu, z której przez ten czas korzystałeś. Co w tym dziwnego?

    Innymi słowy w Twoim wypadku należą się bankowi odsetki od około 1500zł
    przez około 56 dni (no, pewnie trochę mniej - zależy kiedy wydałeś te
    pieniądze) i odsetki od 25zł przez jakieś 4 dni. Nie chce mi się
    obliczać szczegółów, ale właśnie jakoś tak to wygląda.

    A to, że bank wspaniałomyślnie może zrezygnować z odsetek, to jego
    prawo. I robi tak, jeśli spłacisz w zadanym terminie. Nie oznacza to
    jednak, że odsetki się nie należą - oznacza jedynie, że bank z nich
    zrezygnował.

    --
    MiCHA