eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - oficjalna informacja prasowaRe: mBank - oficjalna informacja prasowa
  • Data: 2004-01-27 23:40:08
    Temat: Re: mBank - oficjalna informacja prasowa
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:bv6o2u$oe0

    > Wg. (mojej) definicji:
    >
    > Banki detaliczne można podzielić ze względu na wykorzystanie
    > internetu na
    > cztery rodzaje, tj:
    > - banki wirtualne, czyli zdematerializowane instytucje finansowe,
    > które nie
    > posiadają sieci placówek naziemnych. (...)
    > - banki wielokanałowe, czyli banki z siecią oddziałów, w których
    > internet
    > jest jednym z wielu udostępnionych klientom kanałów dostępu. (...)
    > - tradycyjne banki z osobnym, wirtualnym oddziałem centrali. (...)
    > w zaniku
    > - tradycyjne banki z siecią placówek, które nie udostępniają w
    > żaden sposób
    > kanału internetowego.
    >
    > Piszesz zatem o wersji 2 i 3.

    Nie znam źródła, które cytujesz, ale to jest, sorry, bełkot. Co to są
    "placówki naziemne" (są jakieś powietrzne)? Co to jest "wirtualny oddział
    centrali"??? Zarówno mBank jak i np. Telepekao24 to po prostu wydzielone
    jednostki organizacyjne banków "niewirtualnych" - BRE Banku i Pekao SA.
    Czyli de facto to co podpada pod Twoją definicję nr 3. Posiadają swoich
    pracowników, swoją strategię rozwoju, często inne niż pozostała część banku
    produkty.
    Zgadza się, że mBank dzieli od Telepekao24 przepaść - ale ilościowa, a nie
    jakościowa. To, co zadecydowało o sukcesie mBanku i to co naprawdę istotne,
    to wcale nie fakt, że w siedzibach BRE nie możesz wpłacić/wypłacić pieniędzy
    ze swojego eMaxa, ale to, że:
    a) BRE zaoferował swego czasu naprawdę rewelacyjne warunki finansowe w
    mBanku,
    b) BRE przeprowadził skuteczną kampanię reklamową mBanku, uświadamiając
    ludziom zalety bankowości elektronicznej.

    Nie zrobiło tego Pekao, chociaż miało w rękach wszystkie niemal atuty a i
    dzisiaj pod pewnymi względami Telepekao24 posiada funkcjonalną przewagę nad
    mBankiem. Będzie można o tym porozmawiać na jego stypie :-(.

    > Mozna takze okreslic 4 modele "wejscia" na rynek:
    >
    > Model pure player,
    > Model newcomer,
    > Model new venture,
    > Model zintegrowany.
    >
    > Inteligo to swego czasu model 1
    > VW bank direct to model 2
    > mBank to model 3

    O ile dobrze rozumiem te pojęcia, to "new venture" można przy niewielkim
    naciąganiu odnieść i do T24.

    > Zapoznaj sie rowniez z modelem strategii rozwoju innowacji - to
    > wyjasni
    > twoje watpliwosci co do kompleksowego produktu BRE.

    Przepraszam, a czy nie można jakoś bardziej po polsku napisać? Co to znaczy
    "model strategii rozwoju innowacji"? Chyba, że mam po prostu otworzyć usta z
    podziwu i pomyśleć: o oni używają takich trudnych określeń, więc na pewno są
    pierwszym wirtualnym... ;-)

    Sądzę, że ani strategia rozwoju, ani sposób wejścia na rynek nie decydują o
    byciu bankiem wirtualnym, ale faktycznie realizowana idea bankowości
    elektronicznej.

    Pzdr,
    BaLab

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1