  • Data: 2020-06-05 13:21:26
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rbd5ea$ih1$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-06-04 o 20:39, J.F. pisze:

    >Wyliczenie z hash-ów powinno być na tyle kosztowne, że nie opłacalne
    >(komputery kwantowe nie zeszły jeszcze pod strzechy).

    No widzisz - DES z Unixa wydawal sie bezpieczny, a juz od dawna nie
    jest.

    >Ale to nie działa tak, że jak pojawi się nowy sklep to wszyscy się
    >rzucają zakładać tam konta. Więc (tak jak w przypadku fałszywych
    >bankomatów) liczba pokrzywdzonych powinna być ograniczona.

    moze i ograniczona, ale nadal moze byc duza :-)

    >Ale wiadomo, że łatwiej zapamiętać jedno.
    >Ja założyłem na początku, że wszystkie sklepy robią to według mnie
    >prawidłowo (naiwne założenie, że jak ktoś się na czymś nie zna to się
    >za

    bardzo naiwne

    >to nie bierze) i że zakładam sobie konta tylko w niewielkiej liczbie
    >sklepów i nigdy w 'istniejących od tygodnia', nawet jak coś jest w
    >super atrakcyjnej cenie.

    >Ja pisałem o tym, że wtedy daje się zaatakować tylko pojedynczego
    >użytkownika (na jego klawiaturze) i 'nie naruszałby' należało
    >rozumieć jako 'nie narusza', ale użyłem takiej formy bo pisałem o
    >hipotetycznym zdarzeniu, a nie faktycznie mającym miejsce.

    Ale chodzi mi o to, ze atak na jednego uzytkownika, np podsluchanie
    klawiatury, nie narusza innych uzytkownikow.
    Bo co z tego, ze mozesz sie zalogowac na tego uzytkownika do sklepu ?

    >Pozostaje bezpieczne pod warunkiem ograniczenia 'pasma ataku'.
    >Zablokowanie konta po 3 nieudanych próbach to takie ograniczenie.

    Ale nie bede probowal 3 razy. Sprawdze raz i odloze na miesiac.
    A w miedzyczasie sprawdze milion innych uzytkownikow.
    I gdzies trafie ..

    J.