  • Data: 2009-01-23 13:44:56
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:rl9i2be5rqe1$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A mi się wydaje, że jeśli bank A 'zdziera', to przenoszę kredyt do banku
    > B,
    > który oferuje taniej.
    > A, nie opłaca się przenosić? No to A nie zdziera.

    Prezentujesz uproszczone spojrzenie. W przypadku kredytów w PLN takie
    spojrzenie jest okej. Strona dotyczy jednak kredytów w CHF.

    W przypadku osób z kredytami w CHF są one prawdopodobnie obecnie nieco
    "sparaliżowane" ewolucją kursu oraz spreadów. W przypadku przenoszenia tego
    kredytu na kredyt w PLN nastąpi realizacja gigantycznej straty kursowej, w
    przypadku przenoszenia na kredyt w CHF dodatkowo ewolucja kursu w trakcie
    operacji przenoszenia może spowodować dodatkowe straty (różne dni
    "przewalutowań" w banku źródłowym oraz docelowym) no i dojdzie spread.
    Dochodzi do tego fakt, że teraz trudniej uzyskać odpowiedni poziom zdolności
    kredytowej i że nie tak łatwo banki dają kredyty w CHF. Ogólnie osoby takie
    są w nienajlepszej sytuacji, przy takiej operacji ta ich magiczna mantra
    "niższa bieżąca rata" już nie działa i mają tego świadomość.

    BRE jak najbardziej może i powinno coś sobie uszczknąć dla siebie z tego
    torciku (w końcu to klient się zdecydował na ponoszenie ryzyka kursowego i
    sam się zgodził na oprocentowanie ustalane przez zarząd). Kłopot jest tylko
    taki, że BRE chce żreć chochlą a nie łyżką. Dysproporcja pomiędzy warunkami
    dla nowych klientów a waruunkami dla starych jest porażająca.

    Zgodne z prawem na pewno to jest, ale wrażenia dobrego nie robi i BRE bez
    wątpienia wizerunkowo za to zapłaci, co zapewne zobaczymy w wynikach 2009
    roku (detal to wcale nie tylko nieznaczący dodatek do "korporacyjnego" BRE),
    a w kursie akcji być może i wcześniej.

    marekz