  • Data: 2003-05-20 12:57:28
    Temat: Re: numer IBAN
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Też pudło ;)
    > numer wygląda zawsze tak:
    > xx yyyyyyyy zzzzzzzzzzzzzzzz
    > gdzie:
    > xx - liczba kontrolna
    > yyyyyyyy - numer rozliczeniowy banku (czyli konkretny oddzial)
    > zzzzzzzzzzzzzzzz - numer rachunku w tym banku
    > Kazda z tych części ma stałą długość
    > Obstawiam że chodzi Ci o początkowe cyfry ostatniej części - np. mBank
    > wstawia tam 0000

    W tytule jest IBAN a nie NRB więc nr wygląda tak:
    AABBCCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD
    gdzie AA to kod kraju np. PL zaś wartość P to 25, a L to 21. Aby
    obliczyć BB do CCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD dopisujemy na końcu 2521 i
    jeszcze dwa zera. A więc mamy CCCCCCCCDDDDDDDDDDDDDDDD252100 i dalej
    według algorytmu. Algorytm gdzieś znajdziesz w necie.
    Pozdrawiam
    Grzegorz Niedźwiecki