-
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Fotech" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: odprawy celne
Date: Sun, 11 Jan 2004 19:06:51 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 30
Message-ID: <bts3c4$po3$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <1g7dk21.11hg41n1hyl62uN%pfk@nowhere.spam.com>
NNTP-Posting-Host: users-c-nat.lama.net.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1073844432 26371 80.48.37.4 (11 Jan 2004 18:07:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Jan 2004 18:07:12 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:277337
[ ukryj nagłówki ]> czy wsrod szanowego grona grupowiczow jest
> ktos, kto moglby laikowi wyjasnic na czym to dokladnie polega
> w imporcie? nie chodzi mi o wypelnianie dokumentow ze szczegolami,
> raczej o nakreslenie ogolnego obrazu. Tj. co sie dzieje w momencie,
> gdy zamowie cos za granica i to przychodzi do Polski. nie za bardzo
> orientuje sie w ogole kiedy co gdzie trafia, dlaczego itd.
To nie ta grupa , ale pozwole sobie kilka słów:
co do procedury celnej, to ogolnie rzecz biorąc, nalezności celne sa
obliczne w nastepujacy sposob : (cena towaru na fakturze+koszty
transportu)*stawka celna zalezna od rodzaju towaru i kraju wyprodukowania +
VAT.
Towar do odprawy celnej końcowej mozesz zglosic sam w chwili przekraczania
przez niego granicy w jakiejkolwiek formie, ale najcześciej przekazuje sie
go do urzedu celnego w miescie, w ktorym mieszkasz lub skladujesz lub
jakimkolwiek innym, jesli jest taka potrzeba. Jesli import ma charakter
jednorazowy, to najprosciej upowaznic agencje celna jakakolwiek, zeby Cie
reprezentowala w procesie naliczania i oplacania cła, jedna z najwiekszych w
Polsce jest www.jasfbg.pl ale oczywscie sa setki innych również.
W praktyce, zależnie od rodzaju środka transportowego i zastosowanego
spedytora, najlepiej oddac cala operacje agentowi, jesli to transport
lotniczy - najlepiej rezydujacemu w porcie lotniczym, jesli morski - warto
zapytac armatora czy agenta, gdzie ma biuro w Polsce w porcie i zlozyc mu
dyspozycje przekazania dzialac agentowi celnemu.
Oczywiscie mozna to wszystko samemu robic, ale mało kto tak robi, bo to
meczace, czasochłonne a kosztuje relatywnie niewiele, w stosunku do wartości
ładunku.
Wojtek
Najnowsze wątki z tej grupy
- cinkciarz.pl
- cashback
- Zmienny cvv
- Aktualizacja daty ważności kart?
- W jakim banku rachunek oszczędnościowy?
- Karty mBąka.
- Polskie złoto na uchodźstwie
- Citi -- rozwód
- limit 800zł z Euronetu
- Koniec swiata
- Allegro
- Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- Nawrocki : Polska otrzyma od Niemiec 6 bln 200 mld zł zadośćuczynienia za straty poniesione podczas II wojny światowej.
- silna zlotowka
- oszołomy paranoidalne
Najnowsze wątki
- 2025-07-28 cinkciarz.pl
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-15 Zmienny cvv
- 2025-07-14 Aktualizacja daty ważności kart?
- 2025-07-09 W jakim banku rachunek oszczędnościowy?
- 2025-06-26 Karty mBąka.
- 2025-06-25 Polskie złoto na uchodźstwie
- 2025-06-17 Citi -- rozwód
- 2025-06-13 limit 800zł z Euronetu
- 2025-06-10 Koniec swiata
- 2025-06-10 Allegro
- 2025-06-07 Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- 2025-06-07 Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- 2025-06-03 Nawrocki : Polska otrzyma od Niemiec 6 bln 200 mld zł zadośćuczynienia za straty poniesione podczas II wojny światowej.
- 2025-06-02 silna zlotowka