    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: odwiedziłem ojczyznę
    Date: Fri, 16 Jul 2021 14:54:22 +0200

    On 2021-07-14, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Albo:
    > 1. jestem za głupi aby załapać dowcip, albo
    > 2. wiesz coś o czym jeszcze nie słyszałem.
    > Która punkt jest prawdziwy, a może jakieś 3.
    >
    > Według tego co do mnie na razie dotarło to dla małych firm podatek w
    > upraszczającym zaokrągleniu wzrasta z 19% do 28%.

    To na liniówce.

    A tymczasem dla ryczałtu rząd nie dość że zmniejsza stawki dla wolnych
    zawodów (w tym IT), to zostawia ryczałtową składkę zdrowotną, podnosząc
    jej wysokość wymiaru do wysokości średniego ubezpieczenia (czyli wzrost
    z tych 380 do ok. 500).

    Dla przykładu w najbardziej wcześniej "dotkniętą" branżą IT, wygląda to
    tak, że przechodzisz z 19% liniówki na 12% ryczałt. Wykręcić ok. 37%
    kosztów w takich działalnościach to jest naprawdę wyczyn, więc można
    założyć, że spora grupa skorzysta i przejdzie.

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nowy-polski-lad-r
    yczaltowa-skladka-zdrowotna-tylko-dla-wybranych

    A co mają zrobić Ci z dużymi kosztami?
    Sp. z o.o. (dla dotychczasowego przedsiębiorstwa) + ryczałt (dla
    rozliczania się ze spółką).

    To się bardzo spina z rządową polityka ograniczania funduszy dla
    samorządów, bo samorządy nie mają udziału w podatkach ryczałtowych
    i duzo mniejszy udział w podatku CIT.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com