    From: "MagicBlueSky" <M...@c...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: opis mojego przypadku i garść refleksji
    Date: Mon, 9 Dec 2002 11:47:17 -0500

    "colberg" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:asr3su$q0h$1@news.gazeta.pl...
    > Bardzo dziękuję!
    > Mam już obraz tego co mnie czeka w tego typu transakcjach. Opiszę jednak
    > własny przypadek. Zbieram przedwojenne kartki pocztowe. Ostatnio na ebay.de
    > coś kupiłem. Razem z wysyłką musiałem przekazać sprzedającemu 2,06 euro! Za
    > przelew w moim banku (BZWBK) zapłaciłbym najmniej 35 złotych. Koszmar! Jedyną
    > opcją pozostawało wysłanie pieniędzy w kopercie. Wiem, że to
    > bardzo "amatorskie", niegodne "poważnego" aukcjonera. Ale co miałem zrobić?
    > Wielokrotnie przepłacić? Przy większych kwotach może i się opłaca używać
> [...]

    W ostatnich 10 latach powstalo wiele systemow platniczych
    glownie wlasnie po to aby zaspokoic potrzeby milionow ludzi
    bioracych udzial codziennie w aukcjach ktorych popularnosc
    wzrosla w tym samym czasie i niektorzy twierdza ze popularnosc
    aukcji wynikla wlasnie z tych wszystkich nowych form zaplaty.

    Niemniej jednak wiekszosc firm i systemow platniczych
    splajtowalo. Szczegolnie w USA gdzie wiekszosc tego typu
    systemow powstalo wczesniej nawet te najlepiej promowane
    poprzez najwieksze globalne firmy takie jak Citibank (c2it.com),
    Yahoo (PayDirect), czy Western Union (MoneyZap) nie
    staly sie popularne i po kilku latach milionowych inwestycji
    nie potrafia nadal skutecznie konkurowac z najbardziej
    popularna firma w tej branzy czyli z PayPalem.

    Systemow imozliwiajacych regulowanie niskich rachunkow
    za niewielka prowizje lub za darmo jest wiele ale sprzedawcy
    po prostu nadal wola uzywac te najbardziej popularne.