    From: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pare groszy i ulokowanie ich
    Date: Thu, 24 Apr 2003 21:43:55 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@wh0a1a15ol.osk.pl

    "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:b89dma$avd$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy warto inwestowac np 2000 zl w obligacje badz papiery wartosciowe lub
    cos
    > w tym stylu?. Jak najrozsadniej jest je ulokowac ?? Dzieki za wszelkie
    > wskazowki bo w sprawach finansery to ja oczywiscie tylko moge sluchac
    porad

    Lokata w banku - aktualnie max 6% p.a.
    Najlepszy z obligacyjnych funduszy inwestycyjnych - 17% p.a. - za ostatnie
    12 m-cy, z tym, że na pewno stopa zwroty w najbliższych 12 m-cach nie będzie
    taka korzystna i raczej osiągnie nie więcej niż 10-12% (wariant
    huraoptymistyczny).
    Przypuśćmy zatem, że różnica między lokatą w banku a najlepszym z funduszy
    (nikt nie wie - który to będzie fundusz) wyniesie 5-6 p.p.
    6% z 2000zł = 120 zł - podatek Belki = 96 zł.
    Jak będziesz miał cholerne szczęście i na rok powierzysz swoje pieniądze
    najlepszemu z funduszy inwestujących w obligacje, bądź sam będziesz aktywnie
    spekulował obligacjami to przy super szczęściu będziesz do przodu o
    maksymalnie 100 zł względem najlepszej lokaty bankowej.
    Sam odpowiedz sobie czy warto ;-)

    Ja powiem, że warto ;-) Nauczysz się czegoś o oszczędzaniu - raczej (99%
    pewności) nie stracisz a zarobisz (60% prawdopodobieństwa) lepiej niż na
    lokacie w banku. Oczywiście zakładam, że wybierzesz fundusz obligacji, który
    nie pobiera opłat manipulacyjnych, czyli np. skorzystasz z pośrednictwa
    mBanku.

    RJCz