  • Data: 2004-03-22 15:53:23
    Temat: Re: pilne - Bankomaty w strefie euro: PKO czy Fortis?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Podsiadło wrote:
    > Cieszę się że mogłeś i to napisałeś, co nie zmienia faktu, że nie
    > podoba mi się tajność tej tabeli. To jest w ogóle zgodne z polskim
    > prawem ?

    nikomu sie to nie podoba, ale inne banki robią to samo innymi metodami
    - jak tylko sie da. Nie da sie jak wyplata w EUR i karta rozliczana w EUR
    ale przy wyplacie w innej walucie bank dostaje EUR od organizacji VISA
    i przelicza ci po znanych i publikowanych kursach.
    Ukryta prowizja siedzi w kwocie EUR, ktora bank przelicza ci na zlotowki
    - mowia ze taką kwotę dostali od VISA. Dlatego operacjach kilkoma kartami
    jednoczesnie widac, ze VISA kazdemu bankowi dostarcza inna kwotę czyli
    umowiona jest na potracanie innej prowizji.
    Niektore banki cos juz wspomnialy o wysokosci tej prowizji ale w zadnej taryfie
    oplat i prowizji nie widzialem wzmiankji na ten temat.
    *** blad ***
    PS napisalem wszedzie EUR ale czesciej rozliczenia sa w USD