  • Data: 2005-10-18 09:57:56
    Temat: Re: przelew do niemiec
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/18/2005 8:40 AM, Fickman wrote:

    > gdzie zaplace nejmniej za przelew ok 5 tys euro na niemieckie konto i czy
    > bede zmuszony w zwiazku z tym do otwarcia w tym banku konta walutowego

    Zależy czy przelew jest "prywatny" czy firmowy.
    Dla osób fizycznych korzystne opłaty ma Multibank, zarówno, jeżeli
    chodzi o prowadzenie konta walutowego, jak i opłaty za przelewy.
    Dla takiej kwoty warto policzyć cały koszt operacji, tj. prowadzenie
    konta (zakładając, że np. po miesiącu je zamkniesz) koszt przelewu i
    stosowane kursy.
    Mnie np. za przelewy do Niemiec i Australii Multi nie pobrał opłat
    obcego banku, mimo wybrania tej opcji, a cały koszt nawet względnie
    małych, kilkustet eurowych przelewów ograniczył się do 25 zł.
    Cena całej operacji zależy od tego, czy EUR kupujesz (IMHO warto teraz,
    bo są dobre kursy) czy wpłacasz "swoje" - bank niekoniecznie przyjmie
    gotówkę za darmo, chociaż od osób fizycznych zwykle tak.

    Nie ma więc jednoznacznej odpowiedzi, na pytanie , które zadajesz :-)

    Pzdr: Witek