    From: " " <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pytanie do specjalistów od Kart kredytowych
    Date: Tue, 2 Nov 2010 23:20:16 +0000 (UTC)

    Krasnal <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co sie stanie z rachunkiem karty kredytowej jak nadpłacę np 5 tys złoych a
    > mam limit tylko 3 tys. Wiem, wiem będzie nadpłata, ale wyjadę zagranicę na
    > ponad 3 miesišce i chciałbym z tej karty korzystać bez konieczno&#65533;ći
    > comiesięcznej spłaty. Czy muszę co miesišc dokonywać tych spłat czy
    > wystarczy jak system sam sobie pobierze z nadpłconego rachunku?

    Pierwsza rzecz, to regulamin karty i ZWYCZAJE w Twoim banku...
    Są banki, które np. wbrew swojemu regulaminowi zwyczajowo nie naliczają kar w
    opóźnieniach spłaty karty kredytowej, jeżeli spłaci się zadłużenie przed
    wygenerowaniem następnego zestawienia). Były banki, w którym wpłacenie kilku
    rat (kredyt ratalny) w 1 dzień burzyło harmonogram spłat i system banku
    generował wezwania do zapłaty.

    Druga to moja hipoteza: na wyciągu z miesiąca w którym wpłacisz 5000 będziesz
    miał nadpłatę 2000 (przy założeniu braku transakcji obciążających). Przy
    limicie kredytowym 3000, na kolejnym zestawieniu transakcji, gdzie będą w
    sumie transakcje na np. 1000 - po prostu zmniejszy się nadpłata do 1000.
    Dopóki nie wykorzystasz tej nadpłaty bilans wpłaty/obciążeń będzie na plus i
    do zapłaty nic nie będziesz miał. Wg zasady: saldo początkowe - obciążenia
    ogółem + wpłaty ogółem = saldo końcowe (jak na minusie, to DO ZAPŁATY).

    Radzę jednak PRZED wyjazdem skontaktować się z bankiem w celu potwierdzenia
    tej hipotezy.