    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pytanie o kartę w Kantorze Aliora
    Date: Tue, 16 Jan 2024 08:58:44 +0100

    On Tue, 16 Jan 2024 00:10:11 +0100, Andrzej Kłos wrote:

    > Udałem się do oddziału Alior Banku, po drodze usiłując wyjąć te 3500 w
    > każdym możliwym bankomacie po drodze (na pewno był WBK, PKO BP, Planet,
    > Euronet, Spółdzielczy (ale to Planet), PKO SA. W Oddziale Aliora też
    > bankomat nie był własnym, bo obsługuje go właśnie albo Euronet albo
    > Planet - ale jest "dedykowany", stoi w środku oddziału. Panie
    > "oddziałowe" się dziwiły i owszem, zaproponowały obsługę w kasie, ale na
    > następny dzień, bo była już 15:30 :)
    >
    > I nie, nie mam karty "dużo-aliorowej", tylko ten kantor.
    >
    > To chyba ogólna tendencja jest, takie ostre limitowanie granicy
> [...]

    Bo tu o pieniadze chodzi :-)

    Taki bankomat to dla banku koszt, a zysków nie widać :-)

    Wiec np Euronet obnizył kwotę, dzieki czemu czasem otrzymuje od banku
    prowizje za wypłate dwa razy

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Euronet-obnizyl-lim
    it-wyplat-z-bankomatu-do-800-zl-8391748.html
    https://www.telepolis.pl/fintech/prawo-finanse-staty
    styki/bankomaty-euronet-zmiany-pulapka-limity

    Podobnie pewnie przy innych sieciach, i tylko we własnych bankomatach
    banku rachunek jest inny/nie wypada ...

    J.