  • Data: 2009-07-01 10:03:12
    Temat: Re: rentownosc amerykanskich obligacji ?
    Od: green ludek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lip, 10:29, "Madafaka" <a...@...pl> wrote:

    > Widze ze poziom grupy coraz wyzszy. Juz nawet ludzie z podstawowki tu
    > pisuja...
    >
    > Ehh, fundusz o ktorym piszesz jest wyceniany w PLN a obligacje do ktorych
    > porownujesz w USD.
    > Czyli jak dolar szybciej rosnie niz obligacje spadaja to dla 'inwestora' z
    > polski wyglada ze rosnie.
    mnie nie interesuje inwestowanie w obligacje, interesuje mnie wycena
    tego i innych funduszy
    to oczywiste, ze wycena bedzie zalezec w duzej mierze od kursu usdpln,
    ale to co napisales jest dalekie od prawdy
    zerknijmy na porownanie usdpln-obligacje-fundusz
    http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090629&c=3y&t=l&a=
    lg&r=usdpln+vs+10us
    co widzimy ? ze jak rentownosc leciala na leb na szyje, a dolar pial
    sie jak szalony to co robil fundusz ? tracil....

    a teraz jeszcze jeden fundusz pioneera
    http://stooq.pl/q/?s=pio6.tfi&c=mx&t=l&a=lg&b=0
    generalnie inwestowanie w niego to tak jakby stale oprocentowanie w
    banku i to nie za wysokie, do czasu gdy przychodzi mocna fala spadkowa
    na gieldach, bo wtedy nagle ni z gruchy ni z pietruchy pokazuje sie
    pokazny spadek

    a teraz pytanie do ktorego daze, czy nazwy funduszy(de fakto
    produktow) to tylko fikcja ,kasa jest jedna ,a zyski poszczegolnych
    funduszy (oczywiscie w ramach jednego banku) sa tworzone wedlug widzi
    mi sie tak aby calosciowy bilans sie zgadzal?