  • Data: 2010-02-23 21:38:13
    Temat: Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacenty"
    news:98a8e410-459b-458d-ac5b-abe35246eacf@k11g2000vb
    e.googlegroups.com

    > A dlaczego Valdi proponujesz duże spółki?

    asekuracyjnie - masz na nich mniejszy wzrost ale też mniejsze ryzyko, że
    nagle coś może się stać.
    Ja od dłuższego czasu siedzę w WIG20 i jest OK. Nie napalam się na kokosy,
    chciwość też nie powinna brać góry - póki co ciągle jestem na sporym plusie
    i oby tak dalej.

    patrz co napisałem wyżej. :)

    > Patrząc w przód: jeśli nadejdzie ożywienie gospodarcze, to skorzystają
    > raczej mniejsze spółki, które zwykle szybciej reagują na koniunkturę.

    a to napewno, tylko fajnie by było wiedzieć jakie są bądź będą to spółki.
    Zabawa nie dla mnie. Wolę swoją strategię.

    > Dlaczego mam inwestować w molochy, w dodatku zależne od polityki (jak
    > wyżej wymienione)?

    nie masz, ale możesz.
    Nikt nikogo nie zmusza do inwestowania w spółki kontrolowane mniej lub
    bardziej przez SP.
    Jak jednak ktoś nie chce się na giełdzie sparzyć już na starcie to powinien
    się z nią oswajać właśnie po przez spółki z wig20 - tak się na to zapatruję.
    oczywiście nie uważam się za osobę nieomylną, w końcu kwestiach pieniędzy
    każdy powinien decydować sam.
    ja jako ortodoks finasnowy ponad 90% pieniędzy trzymam na lokatach + KO.
    Giełda to taki dodatek sprawiający radość i te kilkanaście stówek w skali
    roku :)