eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankitransakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?Re: transakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?
  • Data: 2006-01-13 21:57:32
    Temat: Re: transakcja skradzioną kartą - kto poniesie tą stratę?
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    news:20060113153030.5060.0.NOFFLE@localhost.localdom
    ain.local...
    > Załóżmy taką sytuację: gubię kartę Visa Allekarta (z chipem EMV), tam
    > gdzie są PINpady zawsze autoryzowaną PINem, wydaną przez Bank Zachodni
    > WBK. Utratę karty dostrzegam dopiero po jakimś czasie i wtedy
    > natychmiast zastrzegam kartę. Po utracie karty przeze mnie a przed jest
    > zastrzeżeniem ktoś dokonuje nią jednej transakcji na sumę 100 PLN w
    > sklepie Leader Price obsługiwanym przez Polcard, gdzie nie ma PINpada, a
    > kasjerka nie patrzy na podpis. Karta się nigdy nie odnalazła a sprawca
    > pozostał nieznany. Ja składam reklamację tej transakcji.
    >
    > Pytanie: kto poniesie tą stratę 100 PLN?
    >
    > 1) ja
    > 2) Bank Zachodni WBK jako wystawca karty
    > 3) VISA International
    > 4) Polcard jako acquirer
    > 5) Leader Price jako merchant
    > 6) kasjerka

    Klient reklamuje transakcję, bank robi chargebacka do acquirera. Jeżeli
    acquirer jets właścicielem terminala to płaci, jak sklep jest właścicielem
    (rzadko) - to płacic sklep lub acquirer jak nie chce zrazić klienta.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1