eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiw mBank GINĄ PIENIĄDZE!!! "NIE DAMY CI TWOICH PIENIĘDZY!" (z konta)Re: w mBank GINĄ PIENIĄDZE!!! "NIE DAMY CI TWOICH PIENIĘDZY!" (z konta)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.osn.de!dia
    blo2.news.osn.de!195.114.241.69.MISMATCH!feeder.news-service.com!postnews.googl
    e.com!i14g2000yqe.googlegroups.com!not-for-mail
    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: w mBank GINĄ PIENIĄDZE!!! "NIE DAMY CI TWOICH PIENIĘDZY!" (z konta)
    Date: Tue, 12 Apr 2011 10:48:55 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 90
    Message-ID: <0...@i...googlegroups.com>
    References: <9...@k...googlegroups.com>
    <insp8t$88b$1@news.onet.pl> <int6k5$d5e$1@node2.news.atman.pl>
    <intdn3$kdt$1@news.onet.pl> <4da2e6f4$1@news.home.net.pl>
    <inv7c1$8d5$1@news.onet.pl> <i...@s...list.pl>
    <invb4t$oe4$1@news.onet.pl> <i...@s...list.pl>
    <invfa3$b0k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.115.209.45
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1302630536 27556 127.0.0.1 (12 Apr 2011 17:48:56 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Apr 2011 17:48:56 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: i14g2000yqe.googlegroups.com; posting-host=77.115.209.45;
    posting-account=RHa75wkAAAB3mRan7EYD7WVXu6-uXJ4r
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.16
    (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.204 Safari/534.16,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:550520
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11 Kwi, 19:55, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2011-04-11 19:43, Sławomir Szyszło wrote:
    >
    > > Bankomat wydaje banknoty do kieszeni wyjściowej. Nie potrafi stwierdzić czy
    > > zostały podjęte czy je poszatkowało czy jeszcze coś.
    >
    > Nie ma znaczenia kto i co z nimi zrobił. Transakcja kończy się w
    > momencie kiedy banknoty znajdują się poza urzadzeniem. Dokładnie tak
    > samo jak kiedy znajdą się poza okienkiem kasowym.
    >

    A co chesz powiedziec tej pani?

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105722,9420180,Nie_wyb
    rala_wyplaconych_pieniedzy__Bank_odrzucil_reklamacje
    .html

    Od kilku lat pani Krystyna ma konto w ING Banku. Korzystając z
    bankomatu należącego do tego banku, przez nieuwagę nie odebrała z
    niego 50 zł. Po krótkiej chwili wróciła do bankomatu, ale pieniędzy
    już nie było. Od razu udała się do placówki banku, gdzie poinformowano
    ją by złożyła reklamację online. "Tak zrobiłam. Po paru dniach
    dostałam odpowiedź, że reklamacja została rozpatrzona odmownie,
    ponieważ nie było problemu ze strony banku, a w jego bankomatach nie
    korzysta się z funkcji cofnięcia gotówki - pisze pani Krystyna. - Nie
    jest to wysoka kwota, ale napisałam tę reklamację tylko dlatego, bo
    taka sama sytuacja spotkała mnie kilka lat wcześniej, gdy miałam konto
    w PKO BP. W takiej samej sytuacji ten bank sam zwrócił mi pieniądze na
    konto bez mojej interwencji, choć myślałam, że ta kwota już jest
    stracona. Ale jak widać jest bank i bank" - dodaje nasza czytelniczka.

    ING Bank tłumaczy, że zwrot niepobranych przez klienta pieniędzy może
    nastąpić w sytuacji, gdy zapis dziennika elektrycznego bankomatu
    wskazuje na nieprawidłowości przebiegu transakcji (błąd po stronie
    banku) i po wcześniejszym złożeniu reklamacji (gdy zapis urządzenia
    potwierdzi reklamowane zdarzenie).

    - Banknoty, które zacięły się w bankomacie, pozostają we wnętrzu
    urządzenia. Bankomaty ING nie cofają banknotów nieodebranych przez
    klientów. W przypadku gdy klient nie otrzymał żądanej kwoty pieniędzy,
    a został obciążony wypłatą, powinien złożyć reklamację. Jednak nie
    można wykluczyć sytuacji, że klient pieniędzy nie odzyska - podkreśla
    Ewa Szerszeń z ING Banku. Bank dodaje, że jego bankomaty nie mają
    mechanizmu cofania pieniędzy z powrotem do bankomatu. Zostają one
    zatem w module wypłacającym.

    Jeżeli klient korzysta z bankomatu ING Banku przy użyciu karty wydanej
    w innym banku, w sytuacji nieprawidłowej transakcji zobowiązany jest
    zgłosić reklamację w banku, którego kartą posługiwał się przy
    wykonywaniu transakcji. Wydawca karty zainicjuje postępowanie
    reklamacyjne z ING Bankiem.

    Zapytaliśmy o podobną sytuację PKO BP. - Bankomaty wystawiają banknoty
    do dyspozycji klienta i czekają na ich odebranie przez około 30
    sekund. Jeżeli nominały nie zostaną odebrane w tym czasie, to bankomat
    wycofuje je do specjalnej kasety zrzutowej i przy transakcji ustawia
    znacznik, że klient nie odebrał gotówki oraz obciąża rachunek klienta
    - usłyszeliśmy w PKO BP.

    W tym przypadku klient powinien złożyć reklamację, aby odzyskać
    nieodebraną kwotę. Bankomat odnotowuje fakt wycofania całej lub części
    zadysponowanej kwoty. Należy jednak pamiętać, że po odejściu klienta
    od bankomatu banknoty pozostają przez jakiś czas i mogą być odebrane
    przez przypadkową osobę, zostanie to potraktowane przez bankomat jak
    odbiór przez klienta, czyli prawidłowe zakończenie transakcji.

    W PKO BP reklamację należy również zgłosić w sytuacji, gdy po oddaniu
    nam karty bank nie wypłaci nam pieniędzy mimo obciążenia rachunku.
    Oznacza to bowiem, że pieniądze zacięły się w bankomacie już w
    końcowej fazie operacji. Jeśli zatną się one w czasie pobierania z
    kaset, to transakcja zostaje anulowana i rachunek klienta nie zostaje
    obciążony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1