  • Data: 2008-11-12 13:34:06
    Temat: Re: wybó konta firmowego z dostępem do internetu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2008-11-12, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    >
    > [...]
    [...]
    > Jeszcze podaj które, bo z tak ogólnym stwierdzeniem to ja się absolutnie
    > nie zgadzam ;)

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się [...]
    [...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    5) odsetki od œrodków na rachunkach bankowych utrzymywanych
    w zwišzku z wykonywanš działalnoœciš,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Zapis jest jednoznaczny - liczy się *faktyczny* związek a nie
    deklaracja (ustawodawca zapisałby "utrzymywanych z zamiarem")
    i do przychodów zalicza się *całe* odsetki z takiego
    konta (a nie "częsciowo") jak padło w sugestii).

    > Na kontach firmowych belka nie jest odprowadzana, za to właśnie tego
    > rodzaju zysk zalicza się do zysków z DG i należy normalnie naliczyć PIT
    > (czy to liniowy, czy według skali).

    Zgadza się, ale jedyną metodą odzyskania "belkowego" byłoby żądanie
    zwrotu nadpłaty podatku :D

    Już widzę jak bank odpisuje klientowi: "w związku z naruszeniem
    par xx umowy bank proponuje klientowi samodzielne udanie się
    do US z powyższym żądaniem" ;)
    (a komuś nie dalej jak dziś cytowałem regulamin jego własnego
    banku na .podatki :))

    pzdr, Gotfryd