  • Data: 2003-07-17 13:06:32
    Temat: Re: wyplata z bankomatu "nieuprawniona"
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może pamiętać ale to bez sensu - po każdej transakcji na podstawie
    > starego klucza i paru innych rzeczy jest liczony nowy klucz transkacyjny
    > i tym nowym kluczem _musi_ być podpisana kolejna transakcja. Inaczej
    > (tzn jak jeszcze raz podeślemy PIN zakodowany starym kluczem) to host
    > autoryzacyjny powinien odmówić autoryzacji.
    >
    > A tu jak widać dał autoryzację. Nieładnie, bardzo nieładnie. Wręcz
    > kryminalnie.

    jakiś ślad sensu można w tym dostrzec - chodzi pewnie o to by użytkownik
    miał komfort i nie musiał kilka razy stukać pinu - raz żeby zobaczyc saldo,
    raz żeby wyciągnąć kwotę itd

    technicznie - ty sie upierasz przy kluczu tymczasowym - a ten bankomat
    poprostu pewnie sobie zapamiętuje wprowadzony PIN jako kilka cyfr i poprostu
    za klienta potwierdza nim kolejne operacje - przy każdej generowany jest
    nowy klucz, tyle że juz w oparciu o zapamiętany pin a nie wstukany po raz
    kolejny
    takie rozwiązanie jest wygodniejsze dla klientów - w każdym razie do czasu
    gdy ktoś nie zapomni karty

    w sumie może być ciekawa sprawa - bo na mój gust użytkownik potwierdził
    tylko i wyłącznie 1-szą transakcję, to że resztę zrobiła za niego maszyna to
    juz nie jego sprawa

    zapomnieć karty mi się jeszcze nie zdarzyło, ale mylić się jest rzeczą
    ludzka - zaś zadaniem banku taki system stworzyć by maksymalnie strzec
    bezpieczeństwa powierzonych mu pieniędzy