    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: z UK do PL (bylo:Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL)
    Date: Fri, 7 May 2010 13:48:04 +0400

    T.F. <t...@u...wp.pl> dared to write:
    > kashmiri wrote:
    >
    > ...taki lekki 'offtopik'...
    >
    > Jaki Twoim zdaniem (bo widze, ze troszke sie znasz/interesujesz)
    > jest AKTUALNIE najlepszy(szybki/pewny/tani/po dobrym kursie)
    > sposob na transfer GBP do PL ???

    Ej, widzę że Kolega orientuje się tyle co ja, jeśli nie lepiej :) Już od dawna nie
    jestem na bieżąco. Zwykle używałem Citi.

    > PS:
    > Dotychczas uzywalem kombinacji NatWest->PKOBP, ale od 07/05/2010 to juz
    > nieaktualne (NatWest: 'nie oplaca nam sie ta usluga')
    >
    > Za tydzien/dwa bede testowal Citibank (UK->PL)
    > (w UK zalozylem korespondencyjnie)
    > co prawda sa szybcy,
    > ale kurs (podobno slaby) i brak Faster Payments boli :-((

    Wiem, wiem. Tak samo jak boli brak automatycznego DD (nie da się podłączyć do
    PayPal-a), dysfunkjonalna lista odbiorców i beznadziejny podgląd transakcji.
    Jedna rada: wysyłaj bezpośrednio na konto w PLN, niech przewalutowanie robi Citi UK,
    nie Citi PL. Wyraźna różnica.

    > A karty HSBC (nawet w platnej wersji 'advanced') testowalem.
    > Szybko i pewnie, ale po beznadziejnym kursie

    Odnoszę wrażenie, że wszystkie banki UK stosują kursy Visy/MC + prowizja % + prowizja
    stała. W moim doświadczeniu Citi UK od HSBC różnią się w zasadzie prowizją stałą (na
    korzyść Citi).

    > (no i bez historii w PL - co moze sie czasami przydac)

    Dziwne - u mnie na podglądzie przy każdej transakcji wyświetla również kwota w
    walucie oryginalnej i kurs wymiany. O niebo lepiej niż w Citi UK (choć nadal daleko
    do Citi PL).