  • Data: 2016-05-31 09:13:00
    Temat: Re: zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/31/2016 03:56 PM, Krzysiek wrote:
    > Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl wyplacac
    gotowke.

    > Ma chinska karte kredytowa Visa/MC (nie wiem ktora), nie ma karty debetowej (tylko
    lokalny UnionPay).
    > Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.

    Dlaczego? Ile jego bank za to policzy? Niech sprawdzi, może
    lepiej/wygodniej będzie wyjąć pieniądze raz-dwa razy, niż jeździć po
    mieście w poszukiwaniu szczęscia...

    Tak czy owak, niech weźmie ze sobą kilka stówek jakiejś wymienialnej
    waluty (USD, EUR).

    > Czy moze:
    > - korzystac z cash back w sklepach - czy czasem ta usluga nie jest dostepna tylko
    dla "polskich" kart?
    > - czy jest (np. w Warszawie) punkt/kantor gdzie mozna dokonac wyplaty PLN a
    transakcja bedzie potraktowana jako bezgotowkowa?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com