    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zamknięcie konta w KBSA
    Date: 15 Aug 2003 02:50:16 +0200

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > nie mam zawartych takich umów. I znów zwrócę uwagę: nie wiadomo czy i
    > w jakiej ewentualnie wysokości będą obciążenia w okresie wypowiedzenia

    Ale niektorzy maja takie umowy. Bank nie moze zakladac, ze nic takiego
    nie nastapi. Zreszta to niewazne - obciazenie moze przyjsc pozniej
    i to jest wystarczajace.

    > (a przypomnę, że dyskusja rozpoczęła się od informacji, że KB
    > zatrzymał na koncie po złożeniu wypowiedzenia przez klienta kwotę
    > znacznie większą niż suma opłat za prowadzenie rechunku w okresie
    > wypowiedzenia).

    Tak, pamietam. Moim zdaniem nielegalnie.

    > Logika, prosta logika. Z faktu, że coś w jednym przypadku nie
    > nastąpiło nie można wywodzić, że nigdy nie następuje.

    Ale to dowod, ze takie cos moze wystapic. Dlatego klient moze powiedzec
    "nie wiem jaka bedzie suma transakcji, moze to byc 20 zl a moze byc
    1000 zl". I bank nie moze sobie wymyslic, ze np. zostawi sobie tyle
    pieniedzy, by miec gwarancje ze to wystarczy - zreszta takiej gwarancji
    bank nie ma takze podczas obowiazywania umowy.

    > ale taką sytuację opisałem. W takim przypadku klient musi zadbać o
    > zasilenie konta w odpowiednim momencie lub zrezygnować z zakupu przy
    > pomocy karty przypisanej do rachunku, który właśnie kończy żywot.

    Oczywiscie. Alternatywnie po uplywie okresu wypowiedzenia jest winny
    bankowi odpowiednia sume, i bank moze spokojnie liczyc od tego odsetki
    ustawowe, dochodzic itd.

    > częste jest żadanie zwrotu karty w momencie wypowiedzenia.

    To fakt, ale trzeba rozroznic sytuacje, w ktorej jest to zgodne z umowa,
    od takiej, gdzie jest to bezprawne (żądanie zwrotu albo blokada/
    zastrzezenie).

    > ale jak już to wie i kalkulator umie obsługiwać, to sobie poradzi.
    > A przykłady błęnych obliczeń banków już w grupie podawano.

    Mysle, ze czesciej nie wie, albo nie ma pewnosci niz wie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator