  • Data: 2009-04-02 06:33:04
    Temat: Re: złoto a usd/pln
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gr0u08$poe$1@inews.gazeta.pl...
    > Ja to sie o najlepsza flaszke zalozylem ze znajomym, ze zloto w ciagu roku
    > osiagnie 1500$. Zakladam spadek/zalamanie dolara.
    > A zlotowka to 2,5 jesli bedzie ok, albo 4-5 za dolara (euro conajmniej 6
    > zl) w przypadku jakiejs krajowej katastrofy.

    Tak se neda pane Havranek.

    Prosty przykład: Mój piekarnik Made in Germany - Siemens HB650511 kosztuje
    1700 zł w Polsce i 850 euro w RFN.
    Zastanów się jak w dłuższym terminie miałaby się ta cena utrzymać przy braku
    granic celnych?
    Teraz weź pomyśl dlaczego Niemcy masowo kupują samochody w Polsce?
    Jak długo będzie to trwało?

    Cena euro nie wzrośnie w dłuższym okresie, chyba że zdewaluujemy złotówkę!

    Zatem kupowanie złota wydaje się słabą inwestycją. Pewniejsze są zakupy
    złotówek.
    Co nie oznacza, że nie kupię sobie jakiejś małej sztabki 5g na Allegro. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/