-
1. Data: 2016-10-25 13:14:59
Temat: Rekompensata od Getin za nierozpatrzone w terminie reklamacje
Od: "as" <N...@p...onet.pl>
Wczoraj dostałem list z GetinBank, że przyznali mi rekompensatę za
nierozpatrzone w terminie reklamacje w 2013 i 2014 roku. Zdziwiony sytuacją
przeglądnąłem internet i znalazłem takie info z lipca tego roku:
"Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w
terminie - to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes
Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę
publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki. Postępowanie przeciwko
Getin Noble Bankowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2014 roku. Urząd
sprawdził procedury związane z rozpatrywaniem przez bank reklamacji oraz
terminy udzielania odpowiedzi. Jak wykazało postępowanie UOKiK, bank
przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji. Wypowiedź Prezesa UOKiK Marka
Niechciała
- Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki
Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie
wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien
przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów - mówi Marek
Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki i zrekompensowania strat
konsumentom. Przedsiębiorca odda 100 zł tym klientom, którym nie udzielił w
terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014. O
szczegółowych zasadach zwrotu informuje decyzja Prezesa UOKiK."
-
2. Data: 2016-10-25 21:52:59
Temat: Re: Rekompensata od Getin za nierozpatrzone w terminie reklamacje
Od: janek z pola <a...@e...pl>
as wrote:
> Wczoraj dostałem list z GetinBank, że przyznali mi rekompensatę za
> nierozpatrzone w terminie reklamacje w 2013 i 2014 roku. Zdziwiony
> sytuacją przeglądnąłem internet i znalazłem takie info z lipca tego roku:
[...]
> Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki i zrekompensowania
> strat konsumentom. Przedsiębiorca odda 100 zł tym klientom, którym nie
> udzielił w terminie odpowiedzi na złożoną reklamację w latach 2012-2014. O
> szczegółowych zasadach zwrotu informuje decyzja Prezesa UOKiK."
Hmmm. Ja miałem taką sytuację, że od 13 listopada 2014 (słynna konserwacja
obejmująca dni 7, 8, 9, 10, 11 i kawałek 12 listopada), gdzie 10 listopada
to był pracujący poniedziałek, do końca lutego 2015 roku bank rozpatrywał
moją reklamację - przedłużając raz po raz termin przedstawienia wyjaśnień o
kolejne 30 dni. Myślisz, że powinienem się łapać na tą rekompensatę?
--
Wysłane z pola.