  • 51. Data: 2005-05-12 23:14:57
    Temat: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > To ja ci podpowiem - sani

    *same*

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 52. Data: 2005-05-12 23:27:39
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    >Tylko który "logiczny, precyzyjnie myślący" programista
    >będzie się niepotrzebnie męczył z włamywaniem do banku
    >wymagającego haseł jednorazowych, skoro pod nosem ma
    >takie kfiatki jak BPH czy Citi?

    I to jest argument nie do odparcia.
    Pozdrawiam (zwlaszcza programistow)
    Jurek

  • 53. Data: 2005-05-13 06:15:09
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    Dawid <d...@i...pl> wrote:

    > Po tym co napisałeś Twoja linia obrony jest z góry skazana na porażke,

    A czemu miałbym się bronić?

    > chociaż.. Ty tutaj jesteś nieomylny.

    Nie jestem. Nigdy tak nie twierdziłem. Jestem rozsądny po prostu.

    > Ja bym na Twoim miejscu spuścił
    > głowę i przeprosił, bo widzisz ja pewnie jak większość też popełniam błędy.

    ale za co mam przepraszać?

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 54. Data: 2005-05-13 06:18:31
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Chodziło mu o wydrukowaną kartę, w której 50 kodów jest znanych od razu
    > do przodu w porównaniu do tokena, w którym nie znasz następnego kodu.
    > Z punktu widzenia bezpieczenstwa nie ma to znaczenia, chyba, że ktoś ci
    > zrobi ksero takiej karty.

    No więc jednak trochę ma.

    > bardzo natomiast podobają mi się zdrapki w inteligo, gdzie wiesz, że
    > następnego kodu nikt nie widział.

    Też mi się podoba to rozwiązanie. Kartę kodów z Inteligo mam zawsze przy
    sobie w portfelu. Nie wyobrażam sobie trzymania cały czas przy sobie karty
    kodów z mBanku.

    > Masz bardzo wysokie mniemanie o sobie, a bardzo małą wiedzę.

    Bardzo szybko wyciągasz wnioski. (na temat czyjegoś mniemania o sobie i jego
    wiedzy/niewiedzy).

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 55. Data: 2005-05-13 06:31:06
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    PshemeK <p...@o...pl> wrote:

    > Ile może kosztować napisanie takiego programu wg Ciebie ? Więcej niż pół
    > dużej bańki ?
    > Bo jak nie, to poczytaj sobie ten artykuł.... I przeczytaj, ile
    > (prawdopodobnie) ukradli.

    Tylko, że w przypadku haseł jednorazowych nie da się tyle ukraść.
    Potencjalny złodziej ma zdecydowanie mniej czasu i więcej pracy.

    Tyle ukradli tam, gdzie było tylko hasło...

    --
    Jacek Wojaczyński

  • 56. Data: 2005-05-13 06:43:43
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Jacek Wojaczyński napisał(a):

> [...]
    > sobie w portfelu. Nie wyobrażam sobie trzymania cały czas przy sobie karty

    Pomysł dobry, wykonanie gorsze. Po jednym dniu trzymania tego w portfelu
    wszystko miałem uświnione tym "sreberkiem" a większość haseł i tak widoczna.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 57. Data: 2005-05-13 07:44:09
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > minut - zdobyty właśnie kod jednorazowy przesyłając złodziejowi który w tym
    > czasie w miarę spokojnie zrealizuje przelew
    >
    > powiedz mi która z powyższych czynności jest niemożliwa do zrealizowania
    > zakładając że mogę umieścić na Twoim komputerze dowolnie napisany program ?
    > pomijam to, że użytkownik trojana musi dać się nabrać - ale zakładając że
    > zdolny programista może uruchomić u Ciebie dowolny program czy naprawdę
    > sądzisz że powyższe jest niemożliwe do zrealizowania ???
    >
    > jeśli tak to powiedz w którym momencie jest coś niemożliwego w tym schemacie

    Nie wiem - ja się nie kłóce, ja się zdumiewam. Ale pytam dalej: skąd
    trojan będzie wiedział, że akurat chcę wykonać przelew jednorazowy? Z
    samych kliknięć myszką i na klawiaturze? Czy razem ze mną przegląda moją
    aktywność na stronach transakcyjnych? Jeśli tylko z samych kliknięć, to
    jak rozpozna, że wpisywana przeze mnie sekwencja cyfr jest akurat hasłem
    jednorazowym, a nie np. częścią numeru rachunku? Jeśli natomiast będzie
    śledził moją aktywność, to rozumiem, że może to robić na moim
    komputerze, zanim transakcja zostanie zaszyfrowana celem przesłania?
    Ztego co mówisz jest to chyba możliwe i nawet brzmi to logicznie, ale
    dalej mam wątpliwości, czy to wszystko jest aby takie proste.
    Tak sobie gdybam: czy mB nie śledzi IP uzytkownika w czasie dokonywania
    transakcji? Czy można zacząć wykonywać transakcję na jednym kompie a
    skończyć ją na drugim? W sumie nie wydaje się to niemożliwe (a chyba
    konieczne dla dokonania transakcji przez hakera?).

    No nie wiem. Ja to lajkonik jestem, ale mam jak gdyby wątpliwości...

  • 58. Data: 2005-05-13 07:47:27
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Jacek Wojaczyński napisał(a):
    > Kartę kodów z Inteligo mam zawsze przy
    > sobie w portfelu. Nie wyobrażam sobie trzymania cały czas przy sobie karty
    > kodów z mBanku.

    A to ciekawe. Możesz wyjaśnić czemu?
    Czym się różni skradziona karta-zdrapka od skradzionej karty mBanku?

    Piotr Hołda

  • 59. Data: 2005-05-13 07:56:27
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 May 2005 09:47:27 +0200,
    osoba podpisana: Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne) <p...@w...pl>
    napisała:

    > A to ciekawe. Możesz wyjaśnić czemu?
    > Czym się różni skradziona karta-zdrapka od skradzionej karty mBanku?

    Skradziona niczym. Skopiowana i owszem.
    KJ

    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 60. Data: 2005-05-13 08:02:07
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@z...org>

    "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl> wrote:

    > A to ciekawe. Możesz wyjaśnić czemu?
    > Czym się różni skradziona karta-zdrapka od skradzionej karty mBanku?

    W sensie bezpieczeństwa? To pewnie niczym.
    Bardziej chodziło mi o to, że z mBanku to jest taka płachta papieru, którą
    niewygodnie trzyma się w portfelu...

    --
    Jacek Wojaczyński