  • 101. Data: 2011-04-22 09:25:46
    Temat: Re: Do Mane
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 11:23, skippy pisze:

    > można tez pisać, żeby niezorientowani mogli wybrać w opiniach i je
    > przeanalizować

    Super, tylko co dalej?

  • 102. Data: 2011-04-22 09:26:19
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: root <r...@v...pl>

    > inwestowanie w finansowe piramidy oraz ryzykowne instrumenty jest spekulacją
    > nie wnoszącą nic do rozwoju oprócz przepływu kapitału od głupszych do
    > mądrzejszych

    Dla mnie co jest piramidą to jest a co nie jest to nie jest.
    Tu sie nie zgadzamy ale ja to szanuje i tak - jak pisalem wczesniej nawet
    PODZIWIAM Twoj styl inwestowania. Nie mamy co sie sprzeczac, bo wywodzimy
    się z dwóch różnych światów.

    > Gówno prawda.
    > To co zrobił Rostowski to jest o wiele za mało.
    > W dodatku nic nie zrobili w celu wykrycia potencjalnych nadużyć,
    > przynajmniej nie znam informacji o takich działaniach.
    >
    > Prowizje - napiszę Ci 1859 raz: wole je płacić na swoich urzędasów i nawet
    > lewe pieniądze ale wydane w Polsce, niż chlopakom z hajfy i londka za nic.

    Skipy dlaczego wycinasz ze mojego zdania tylko kawałek który ci pasuje a
    nie odnosisz się do 2giego kawałka hę? Więc zacytuję sam siebie

    "Gdyby chodziło oprowizje, rząd jednym pociągnięciem pióra mógłby je
    obniżyć z 5% do 0.05% bez żadnych debat publicznych i użerania sie."

    Czy rząd obniżył te cholerne prowizje? Nie. A więc to całe gadanie służyło
    tylko wywołaniu gniewu w ludzikach, żeby łatwiej przełkneli ten "skok". Ty
    jesteś tego przykładem. Połknąłeś haczyk ;)

  • 103. Data: 2011-04-22 09:31:23
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > PODZIWIAM Twoj styl inwestowania. Nie mamy co sie sprzeczac, bo wywodzimy

    nie sądzę że z róznychmamy tylko nieco inne podejście do spekulacji i
    stosujemy różne wytłumaczenia tcy samych zachowań
    generalnie obu nam zależy kupić tanio i sprzedać drogo
    handlując na giełdzie w nic innego nie inwestujemy

  • 104. Data: 2011-04-22 09:32:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    dlaczego wycinam?

    bo masz taktyke rozciagania odpowiedzi z odbieganiem od pytania.

    Krótkie strzały i może łatwiej dojdzimy dio porozumienia

  • 105. Data: 2011-04-22 09:36:28
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Mane" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jak beda latac dziury jaki juz wszystko zabiora z OFE, ale
    > zlikwiduja jak piszesz.

    nic takiego nie piszę ale może napiszco zabiorą z OFE, bo nie wiem

  • 106. Data: 2011-04-22 09:38:22
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Super, tylko co dalej?

    ja dbam o swoją michę i michę dzieciaka
    Ty możesz iść w polityke i pod pozorem dbania o michę innych dbać o to samo,
    co ja

  • 107. Data: 2011-04-22 09:41:04
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Mane wrote:

    > Ciekawe jak beda latac dziury jaki juz wszystko zabiora z OFE, ale
    > zlikwiduja jak piszesz.

    Po co piszesz takie rzeczy? Myślisz, że jesteś jeden mądry? Co zabrali z
    OFE? Co było w OFE, a teraz już nie jest?

  • 108. Data: 2011-04-22 09:41:23
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 11:05:42 +0200, skippy napisał(a):

    > to jest bardzo istotne
    > wbrew tezie jaka tu stawiałeś, OFE są nieprzejrzyste
    > nie mozna prześledzić co robili z pieniędzmi
    >
    > no powiedz jak?

    Wiesz PAP publikuje raz w miesiącu ogolne dane a szczegółowe chyba raz w
    roku. Jeśli ktoś bardzo chce może śledzić portfel. Może wymaga to troche
    zachodu ale jest wykonalne.

    Zapytam:
    Co zrobił rząd żeby OFE były bardziej przejrzyste? Zmieniono coś w nowej
    ustawie?
    Odpowiem - NIC. Więc nieprzejrzystość tez jest hasłem reklamowym mającym
    przekonać ludzi.

    > a klucz do nadużyć leży właśnie w tym obszarze: pieniądz oddane w
    > zarządzanie komuś, kto nie ma odpowiedzialności za nie
    > jak to mogę łatwiej wytłumaczyć, to mi nie przychodzi do głowy
    >
    > po prostu udajesz że nie wiesz

    Skippy, niczego nie udaje. Napisalem wyzej ze dlaczego OFE sa bardziej
    przejrzyste niz np. ministerstwo gospodarki. Publikuja dane? Czego chcesz
    wiecej?
    Przy okazji ostatnio gadałem z dwiema istotatmi płci przeciwnej, które
    dostały "zestawienie transakcji" OFE i prosiły mnie zebym im wyjaśnił "co
    to są te jednostki:. Po 15 min. tłumaczenia doszły do przekonania że przez
    10 lat uzbierały 30zł na koncie w OFE bo tyle wynosiła ostatnia cena
    jednostki.
    Skippy wierz mi jak się coś takiego przeżyło to już nie chce sie gadać o
    przejrzystości czy nieprzejrzystości, bo i tak nie ma to żadnego znaczenia
    dla ludzików.

  • 109. Data: 2011-04-22 09:42:21
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2011-04-22 11:41, totus pisze:

    > Po co piszesz takie rzeczy? Myślisz, że jesteś jeden mądry? Co zabrali z
    > OFE? Co było w OFE, a teraz już nie jest?

    Jeszcze jest, ale bedzie mniej.

  • 110. Data: 2011-04-22 09:43:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Jeszcze jest, ale bedzie mniej.