    From: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Różne kursy u różnych dostawców
    Date: Fri, 30 Jul 2010 10:09:30 +0200

    Witam.

    Korzystam głównie ze stooq.pl, ale mam też Staticę. Dzisiaj zauważyłem,
    że wykresy intra, dzienne pewnie też, tyle że w mniejszym stopniu, po
    prostu się różnią. Np. według stooq 15 czerwca 2010 kurs PGNiG osiągnął
    kurs maksymalny wynoszący 3,54, a według Statica poziom 3,62 (różnica
    2,26%). W rezultacie obecne podejście pod 3,60 powoduje, że na
    notowaniach stooq wierzchołek z czerwca został przebity, a według
    Statica został wyrównany, tworząc coś w rodzaju podwójnego wierzchołka.

    Podobnie z wykresem PEO, gdzie na wykresie intra Statica jest piękny
    horyzontalny opór w okolicach 168,50, ostatnio potwierdzony po raz
    czwarty, a na stooq wygląda to już znacznie gorzej, tzn. lokalne
    wierzchołki mają znacznie bardziej różniące się poziomy.

    Widzę, że stooq stosuje korygowanie kursu o dywidendy, prawa poboru,
    itp. i prawdopodobnie to jest przyczyną różnic. Ale z drugiej strony
    takich różnic pomiędzy różnymi dostawcami być nie powinno, bo powinny
    przecież obowiązywać jakieś jednolite procedury.

    Jak widzicie tę sprawę?

    Kazimierz