  • 71. Data: 2002-06-02 22:08:01
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    30 May 02 08:07, Marcin Cenkier pisal do All:

    MC> Dokładnie. Po jakiego grzyba mają się banki pchać w złe kredyty, jak
    MC> mają rewelacyjne zyski z papierów pozbawionych ryzyka (bonów
    MC> skarbowych) - to one umacniają złotówke, a nie wysokie (prawdopodobnie
    MC> już za niskie) stopy procentowe NBP'u.

    te biedne 8% z obligacji i 9,3% z BS ? - przy stopie z kredytów zaczynającej
    sie od ok. 15% (dwa razy wiekszej) i siegającej nawet >40% (dolicz prowizje i
    pobierane karne odsetki).

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 72. Data: 2002-06-02 23:16:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    30 May 02 06:25, Roman k. pisal do All:

    Rk> Dlaczegóż to w miarę rozwoju systemów bankowych i coraz
    Rk> wymyślniejszych wzajemnych zabezpieczeń miałaby lawinowo wzrastać
    Rk> ilość złych kredytów

    najprościej dlatego bo "bankrutują" (tracą płynność) zarówno osoby fizyczne jak
    i prawne.

    Rk> i co to ma mieć wspólnego z korupcją (czyżby
    Rk> korumpujący zaciągali kredyty na łapówki?)

    Nie słyszałeś n.p.: o kredycie na kilka milionów pod zabezpieczenie w postaci
    samochodu o wartości "malucha"... ?, albo o podobnych kredytach udzielanym
    spółkom nie posiadającym prawa do zawierania umów kredytowych itp...

    Rk> Dlaczego żaden bank nie poda danych o udzielonych przez siebie
    Rk> złych kredytach??

    Ależ podają, - brak Ci po prostu wiadomości.

    Rk> Bo by się ośmieszył.

    Poczytaj sobie raporty okresowe...
    BTW: Wiesz co to audyt?

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 73. Data: 2002-06-02 23:17:02
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    30 May 02 10:53, AMRA pisal do All:

    A> 2/3 ceny benzyny to podatki....

    100% kosztu długu zagranicznego Polski to też podatki...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 74. Data: 2002-06-03 08:40:16
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Jasne. Ja bym poszedł jeszcze dalej - wszelkie pieniądze na świecie nie
    > ma już już od dawna pokrycia w złocie. Więc o czym my w ogóle mówimy? O
    > jakichś papierkach z marnej próby bochomazami po obu stronach?

    Czy antycypujesz przyszłość ?

    klus

  • 75. Data: 2002-06-03 08:47:12
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > [ciach wypociny]

    > tym,
    > bankowego.
    >
    > zaaraz gdzies to w Internecie czytalem. Bogaty ojciec, biedny ojciec jakos
    > to tak szlo... eeech

    A czy to nie jest prawda?, że w momencie pójścia dużej liczby osób po pieniążki
    złożone na lokatach w bankach, dostaną zaledwie procent równy stopie rezerw
    obowiązkowych.
    Oczywiście jest jw.
    Ale tak jak w młodości nie wierzy się, że ogień parzy, tak i teraz ludzie na
    własnej skurze muszą się przekonać.

    klus

  • 76. Data: 2002-06-05 05:00:05
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    > najprościej dlatego bo "bankrutują" (tracą płynność) zarówno osoby
    fizyczne jak
    > i prawne.

    A niby dlaczego ma to być wprost proporcjonalne do stóp procentowych.
    Czym niższe stopy, tym więcej plajt?

> [...]
    udzielanym
    > spółkom nie posiadającym prawa do zawierania umów kredytowych itp...

    Rozumiem. Więc może należałoby umieścić w regulaminie punkt
    informujący, że za złodziejstwo i nieudolność pracowników banku
    odpowiada klient!

    > Ależ podają, - brak Ci po prostu wiadomości.

    > Poczytaj sobie raporty okresowe...

    Czy ty otrzymujesz takie raporty. Bo ja nie. Nie widziałem ich także w
    banku ani na bankowych stronach internetowych. Ponadto informacje o
    rzekomo rosnących złych kredytach podaje na ogół rzecznik zrzeszenia
    banków, natomiast nigdy nie słyszałem rzecznika jakiegoś konkretnego
    banku mówiącego "Drogi kliencie załóż u nas swoje konto, mamy najwyższy
    wskaźnik złych kredytów! "

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Relacje z meczy na zywo, minuta po minucie!!!
    >>> http://link.interia.pl/f15e3

  • 77. Data: 2002-06-05 06:24:51
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Bawienie sie takie jak to robi RPP stopami - istotnie moze skutkowac
    > przestrzeleniem - a patrzac na ich prognozy inflacji, to im sie nigdy nic
    > nie zgadza...
    A komukolwiek sie zgadza?

    > Faktem jest, ze rzad nie robi dostatecznie duzo, ale RPP trzymajac sie tak
    > restrykcyjnie polityki chloidzenia gospodarki (zgadnikji kto tak zaczal
    > chlodzic gospodarke??) przesadza juz.
    Balcerowicz? Jakie chlodzenie? Rownowazenie budzetu nazywasz chlodzeniem?

    > aby doscignac kiedykolwiek UE musimy miec wysoki wzrost gospodarczy - a b.
    > wysoki wzrost gospodarczy _musi_ sie wiazac z wyzsza inflacja. Pisze wyzsza
    > a nie hiperinflacja jaka sobie wyobrazasz zaraz.
    Jest cos takiego jak POLICY MIX

    > Ja tam wole mniejsza bezrobocie, wysoki wzrost gospodarczy wlasnie kosztem
    > wyzszej inflacji. Bo to co teraz sie dzieje, to zwijanie sie gospodarki -
    > wszyscy uciekaja nam do przodu, tylko my stoimy w miejscu. To, ze duzo
    > impoortujemy???
    > No tak, ale przeciez musimy miec co eksportowac- co bedziemy eksportowac,
    > wegiel???
    Eksport rosnie. Poza tym wez pod uwage import dobr inwestycyjnych, o ile
    pamietam, to ma on ponad 50 proc. udzial w w imporcie w ogole. Poza tym caly
    czas wszyscy skupiaja sie na kursie PLN/USD, a wiekszosc eksportu to sprzedaz
    do krajow strefy EURO

  • 78. Data: 2002-06-05 06:43:36
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > buhehehehe. A skad Ty takie informacje wziales??? Wiesz inflacje to mozna w
    > krotkim czasie sprowadzic do 1%, tylko czy o to chodzi?
    > Gospodarka to system naczyn polaczonych i nie mozna twierdzic, ze inflacja
    > mala to jest OK zobacznna USA - FED cial tam stopy ile wlezie i rosnaca
    > inflacja sie tak nie martwil...

    Nie porownuj gospodarki USA do polskiej. Sprawdz ile czasu zajmuje zalozenie
    firmy w USA, a ile w Polsce. Sprawdz obciazenia pracodawcy, jak trudno u nas
    zwolnic kogos? Sprawdz jak szybko reaguje na obnizke stop proc. gospodarka USA,
    a jak szybko polska. Nazywasz RPP ortodoksami teoretykami - kto ma tam
    zasiadac? Miller? Kuzmiuk? Wojciechowski? Kalinowski? Lepper? To doskonali
    praktycy, zlikwidowac rezerwy NBP, no bo po co maja lezec bez sensu, ale
    jednoczesnie interweniowac na rynku walutowym. Tak trzymac!

  • 79. Data: 2002-06-05 06:46:40
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;) OT
    Od: <d...@p...onet.pl>

    ja rowniez prosze o link lub przeslanie

    dobek

  • 80. Data: 2002-06-05 10:35:48
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Mon, 03 Jun 02 01:17:02 +0200, Mariusz Mroczkowski
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> napisał(a):

    > 100% kosztu długu zagranicznego Polski to też podatki...
    A wewnętrznego to może nie ?
    Kupujesz sobie obligacje, dostajesz za nie ileśtam % zysku, który tak
    naprawdę pochodzi z podatku który zapłaciłeś...

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for