  • 11. Data: 2006-12-20 14:36:02
    Temat: Re: Sklep sam zatwierdza platnosc karta bez autoryzacji wlasciciela?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tomek" <t...@w...pl> wrote in message
    news:emarpe$ima$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > I rozumiem, że nie jest do tego potrzebny kod CVV czy CVC (czy jak mu
    > tam), nawet jeśli operacja jest robiona bez fizycznej obecności karty?

    Nie jest potrzebny.

    > Jeśli ten nr jest niepotrzebny / niewymagany, to w jakich sytuacja może
    > być przydatny?

    jako kolejne zabezpieczenie które sklep może wykorzystać, ale do transakcji
    nie jest potrzebny

  • 12. Data: 2006-12-20 14:40:58
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > Ponoc to od 'sprzedawcy' zalezy czy wymaga on CVV czy tez nie.

    Nie od 'sprzedawcy' lecz od operatora kart w danym sklepie. A jeśli to
    real,- to w gre wchodzi eService lub Polcard.

  • 13. Data: 2006-12-20 14:41:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

    > nie w przypadku karty działającej w środowisku elektronicznym (maestro,
    > v.electron), a o takim chyba jest tutaj mowa

    To idź do kanjpy zapłać kartą i dopisz na slipie napiwek.
    To się przekonasz, czy karta im będzie do czegokolwiek potrzebna.

  • 14. Data: 2006-12-20 14:45:57
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > Dziwi mnie to tylko "technicznie" - jak przeprowadzono to bez kodu pin. Karta
    > niewypukla.

    Nie musi być wypukła.

    > Do transakcji jako "slusznej" nie mam zastrzezen, nie bede sprawy rozgrzebywal,
    > bo po co ma poleciec z pracy kasjerka, ktora dla 2 zl zrobila taka operacje -
    > zeby, domyslam sie noie placic za swoja pomylke.

    Druga transakcja nie była słuszna. Kwitek potwierdzający zawarcie
    transakcji jest na 5 PLN i tyle się należy. Dodała tą kwotę nie kasjerka
    (nie ma ona takiej możliwości) lecz główny kasjer lub administrator

    > Natomiast jestem zbulwersowany sama mozliwoscia - przeciez w ten sposb, ktos moze
    > sobie "doczepiac" rozne wlasne zakupy pod karty klientow, ktorzy przwineli sie
    > przez sklep Np. podpity gosc moze sie spodziewac dodatkowych transakcji, mimo, ze
    > kupil nowe pol litra i zakaske i odturlal sie grzecznie do domu.

    Podstawą "technicznego dopiasnia transakcji" jest kwit potwierdzający
    jej zawarcie (potwierdzenie drukowane na drukarce). W twoim przypadku
    kasjerka się pomyliła na 1,99 PLN i powinna to zwrócić ze swojej kasy a
    nie doliczać 1,99 z Twojego konta bez Twojej wiedzy. Możesz zrobić raban
    o to i niech pokażą Ci potwierdzenie zawarcia transkacji na 1,99 z
    komunikatem 'PIN ZGODNY'.

    > Z latwosci wykonania takiej operacji do malutkiej sumy, wynika wg mnie wrecz
    > rutyna w jej stosowaniu.

    Kasjerka tego nie zrobiła - zapewniam

    > Juz raz mnie zdziwilo, jak przy zwrociie towaru zakupionego karta, zwrot
    > pieniedzy korekta wrzucono (rowniez bez mojej ingerencji) elektronicznie spowrotem
    > poprzez podanie numeru karty na moj rachunek. Ale sprzedaz???

    Zwrot to zwrot - inna sprawa...

    Pozdrawiam
    Mocno wtajemniczony w real,-...u

  • 15. Data: 2006-12-20 14:51:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    zeby rozwiac wszelkie watpliwosci złóż reklamację, zrobiłem tak kiedyś i
    odzyskałem kasę...a kwota byla niewielka
    chodzilo jednak o zasade

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2006-12-22 09:46:38
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Masz na mysli autoryzacje czy obciazenie bez wczesniejszej autoryzacji?

    mam na mysli obciązenie konta bez fizycznego udzialu karty, niewazne czy z
    czy bez autoryzacji - jesli ustawienia po stronie banku są zrobione tak, by
    nie mozna bylo obciązyc karty transakcjami moto, a tak jest w przypadku
    wiekszosci kart elektronicznych wydawanych przez polskie banki

  • 17. Data: 2006-12-22 09:52:07
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

    > To idź do kanjpy zapłać kartą i dopisz na slipie napiwek.
    > To się przekonasz, czy karta im będzie do czegokolwiek potrzebna.

    nie mowimy tu o kartach ustawionych na transakcje moto - przy karcie
    elektronicznej po zatwierdzeniu transakcji i zakonczeniu transmisji z cr zeby
    ponownie ją obciazyc konieczne jest ponowne przecoagniecie i wpisanie pinu.
    Karta ktora dopuszcza mo/to to juz inna bajka

  • 18. Data: 2006-12-22 14:10:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > pinu.
    > Karta ktora dopuszcza mo/to to juz inna bajka

    Byłeś z wizą elektron w knajpie i płaciłeś napiwek?
    To idź, zapłać i pogadamy.

  • 19. Data: 2006-12-22 17:43:42
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 22-12-2006 o 15:10:20 witek <w...@g...pl.invalid> napisał:

    > By?e? z wiz? elektron w knajpie i p?aci?e? napiwek?
    > To id 1/4 , zap?aae i pogadamy.

    Posy w knajpach, hotelach etc. mają opcję doklepania napiwku. Służy do
    tego specjalna funkcja, która wiąże dodanie napiwku z daną transakcją.
    Przy dobiciu napiwku nie wprowadza się numeru karty lecz numer transakcji.
    Z tego co wiem nie dobijesz napiwku przy płatności elektronem (na pewno w
    PeKaO S.A. i w CardPoint). Przy próbie wbicia napiwku wyskoczy komunikat
    "transakcja niedozwolona".

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 20. Data: 2006-12-26 00:23:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...pl> writes:

> [...]
    > nie mozna bylo obciązyc karty transakcjami moto, a tak jest w przypadku
    > wiekszosci kart elektronicznych wydawanych przez polskie banki

    Obawiam sie ze kazda normalna karte mozna obciazyc bez jej
    fizycznego przedstawienia :-(
    Nawet taka z zablokowanymi transakcjami zdalnymi albo bez srodkow.
    Inna sprawa jest to, co zrobi z tym konkretny bank, sam z siebie
    albo po reklamacji.
    --
    Krzysztof Halasa