  • 1. Data: 2007-08-16 19:11:27
    Temat: Skype obciąża w obcej walucie?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Ostanio kupiłem sobie "skype out" za całe 46 zł (40 + 15%
    luksemburskiego VAT), ale KK mi obciążyli na 47,19 zł.
    Obciążenie jest w złotych,a nie w innej walucie, więc odpada teoria
    przeliczania "po kursie MC".

    KK to MasterCard z Millenium.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2007-08-16 20:54:29
    Temat: Re: Skype obcišża w obcej walucie?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    > Ostanio kupiłem sobie "skype out" za całe 46 zł (40 + 15%
    > luksemburskiego VAT), ale KK mi obciążyli na 47,19 zł.
    > Obciążenie jest w złotych,a nie w innej walucie, więc odpada teoria
    > przeliczania "po kursie MC".

    A skad wiesz, ze obciazenie jest w zlotych? W Luksemburgu mają złotówki?

  • 3. Data: 2007-08-17 06:22:42
    Temat: Re: Skype obciąża w obcej walucie?
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > luksemburskiego VAT), ale KK mi obciążyli na 47,19 zł.
    > Obciążenie jest w złotych,a nie w innej walucie, więc odpada teoria

    kupowałeś na strony skype czy na onet.skype?

  • 4. Data: 2007-08-17 20:17:58
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 16 Aug 2007 15:54:29 -0500, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >"Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    >

    >A skad wiesz, ze obciazenie jest w zlotych? W Luksemburgu mają złotówki?

    Co do zasobów walutowych Księstwa - nie mam wiedzy, ale obciążenie
    widzę na WWW Millenium. Jestem teraz za granicą i inne obciążenia
    widać i w EUR i w PLN (np. 3.10E = 11,88zł z 5/9 sierpnia).

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2007-08-17 20:18:49
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 17 Aug 2007 08:22:42 +0200, "Grze?" <p...@S...o2.pl>
    wrote:

    >kupowałeś na strony skype czy na onet.skype?

    "Oryginalnego" skype.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2007-08-17 20:34:30
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Jarek Andrzejewski pisze:
> [...]
    > luksemburskiego VAT), ale KK mi obciążyli na 47,19 zł.
    > Obciążenie jest w złotych,a nie w innej walucie, więc odpada teoria

    Bardzo dziwne. Skoro widzisz w historii karty obciążenie w PLN i w
    dodatku innej kwocie niż 46 PLN, ja bym zaczął od reklamacji w Skype.
    Millennium ani Mastercard nie przeliczają obciążenia, które nadchodzi w
    PLN. Nawet z zagranicy. :-)
    (chociaż warto pamiętać niektóre banki przeliczały/przeliczają nadal PLN
    na PLN przez USD/EUR jeżeli transakcja była wykonana za granicą - ale
    było to zgodne z regulaminem :-)

    Zrozumiałbym jeszcze, żeby faktycznie obciążyli w innej walucie np. EUR
    a te 46 PLN podawali jedynie jako równowartość w PLN tej faktycznej
    kwoty w EUR. Ale tego nie rozumiem...

  • 7. Data: 2007-08-17 20:42:59
    Temat: Re: Skype obci?ża w obcej walucie?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message >

    > Co do zasobów walutowych Księstwa - nie mam wiedzy, ale obciążenie
    > widzę na WWW Millenium.

    to złóz reklamację w banku, że kwota transakcji nie jest prawidłowa.

  • 8. Data: 2007-08-17 23:49:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 17 Aug 2007 22:34:30 +0200, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    >Bardzo dziwne. Skoro widzisz w historii karty obciążenie w PLN i w
    >dodatku innej kwocie niż 46 PLN, ja bym zaczął od reklamacji w Skype.

    już się wymieniam mailami. Na razie ma wrażenie, że "Erika" nie bardzo
    rozumie, o co mi chodzi. Ale zobaczymy.

    >Zrozumiałbym jeszcze, żeby faktycznie obciążyli w innej walucie np. EUR
    >a te 46 PLN podawali jedynie jako równowartość w PLN tej faktycznej
    >kwoty w EUR. Ale tego nie rozumiem...

    rachunek wygenerowany przez skype też jest w złotych.

    Na razie daję szansę skype'owi, ale jak będę w PL, to zareklamuję też
    w banku.

    Jeszcze 2 doładowania czekają na rozliczenie w Lukasie - zobaczymy jak
    to tam będzie wyglądać
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2007-08-18 05:50:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Na razie daję szansę skype'owi, ale jak będę w PL, to zareklamuję też
    > w banku.

    A czemu musisz byc w tym celu w Polsce?

  • 10. Data: 2007-08-18 12:38:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 18 Aug 2007 00:50:09 -0500, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >"Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message

    >A czemu musisz byc w tym celu w Polsce?

    Bo
    a) w Amsterdamie nie ma oddziałów Millenium
    b) nie chce mi się iść na holenderską pocztę (i nie mam pewności czy
    wysłanie stąd poleconego będzie miało taki sam skutek jak wysłanie go
    z PL)
    c) pewnie szybciej złożę osobiście niż dojdzie list
    --
    Jarek Andrzejewski