  • 1. Data: 2009-10-09 09:24:25
    Temat: Słowacja Euro
    Od: " " <w...@g...pl>

    Witam

    Jadę właśnie jutro na słowację

    chciałam zapytać - jaka karta jest obecnie najtańsza do płatności w euro

    tak żeby nie ponieść żadnych kosztów przewalutowania, dobry kurs

    czy sa takie?

    a czy są takie żeby wypłata z bankomatu na słowacji była bezpłatna?

  • 2. Data: 2009-10-09 09:32:09
    Temat: Re: Słowacja Euro
    Od: Michal <m...@n...org>

    w...@g...pl pisze:
    > Witam
    >
    > Jadę właśnie jutro na słowację
    >
    > chciałam zapytać - jaka karta jest obecnie najtańsza do płatności w euro

    Sporo razy było na grupie. Obawiam się jednak, że z piątku na sobotę
    raczej żadnej nowej karty nie uda Ci się otrzymać :P

    Najkorzystniejsze kursy ma Polbank, tyle że przy wypłatach bankomatowych
    cośtam liczą (chyba 10zł/wypłata, nie wiem bo nie mam). Bezgotówkowo
    oczywiście prowizji nie ma i wychodzi zauważalnie taniej.

    > tak żeby nie ponieść żadnych kosztów przewalutowania, dobry kurs

    Jak nie zamierzasz tam kupować samochodu i domu i nie poczynić ogromnych
    wydatków to begotówkowo każda karta będzie podobnie dobra (podobnie
    zła)- różnice w kursach to grosze. Nawet Citibank się ucywilizował i
    stosuje do przeliczeń walutowych swój kurs sprzedaży.
    Nie licząc wspomnianego Polbanku.

    > czy sa takie?
    >
    > a czy są takie żeby wypłata z bankomatu na słowacji była bezpłatna?

    Tutaj karty debetowe tych banków, które to oferują- mbank, Alior to na
    pewno (wiem bo używam), na pewno też kilka innych (dbNet? )

    Jest jeszcze jedna możliwość, mianowicie konto walutowe + karta debetowa
    do niego a następnie wpłata na owe konto EUR zakupionych korzystnie w
    kantorze, hurtowo. Takie rozwiązanie jest dostępne w wielu bankach.

    Co jak co, jeśli liczysz każdy grosz, to- może za wyjątkiem Polbanku-
    hurtowy zakup w dobrym kantorze zawsze będzie korzystniejszy niż
    płatność kartą rozliczaną po kursie sprzedaży banku.

    --
    Michał

  • 3. Data: 2009-10-09 09:41:44
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Oct 9, 11:32 am, Michal <m...@n...org> wrote:

    > Sporo razy było na grupie. Obawiam się jednak, że z piątku na sobotę
    > raczej żadnej nowej karty nie uda Ci się otrzymać :P

    Polbank - daja bankomatowa od reki. Tylko trza by jakos konto zasilic
    - moze wplata gotowkowa?

    mucher

  • 4. Data: 2009-10-09 12:11:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 09 Oct 2009 02:41:44 -0700, mucher napisał(a):

    > Polbank - daja bankomatowa od reki. Tylko trza by jakos konto zasilic -
    > moze wplata gotowkowa?

    Bankomaty Polbanku mają od razy wpłatomat, przy dobrych okolicznościach
    konto można założyć w 30 minut i mieć od razu kartę.

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-10-09 12:24:51
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 12:11:37 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Bankomaty Polbanku mają od razy wpłatomat, przy dobrych okolicznościach
    > konto można założyć w 30 minut i mieć od razu kartę.

    Od ręki można też w Eurobanku, kursy trochę gorsze ale prowizja od wypłaty
    w zagranicznych o połowę niższa (5zł). Przy mniejszych wypłacanych kwotach
    może się opłacić.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2009-10-09 13:19:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 09 Oct 2009 14:24:51 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Od ręki można też w Eurobanku, kursy trochę gorsze ale prowizja od
    > wypłaty w zagranicznych o połowę niższa (5zł). Przy mniejszych
    > wypłacanych kwotach może się opłacić.

    No dokładnie. Coś mi się wydaje, że chyba już te temat kiedyś dokładnie
    przerobiliśmy a wyniki są w archiwum grupy :)

    Xenocide

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-10-10 19:59:37
    Od: Diseq <a...@w...pl>