  • 81. Data: 2010-09-21 19:15:21
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> writes:

    > Jakby przesyłała przez sieć komórkową to wielu użytkowników by to
    > zauważyło (charakterystyczne dźwięki w głośnikach).

    Zalezy od modulacji, poza tym mysle ze od GPRS skuteczniejsze byloby
    cos, co promieniuje lokalnie, i wymaga odbiornika w niewielkiej
    odleglosci.
    Wlamywacze naprawde nie musza miec danych wszystkich kart na swiecie,
    wystarczy im znikoma czesc.

    Oczywiscie przed tym problemem zabezpieczaja procesory w kartach.

    > A jak przez połączenie sieciowe komputera to pewnie ci sami co
    > znajdują wszystkie błędy systemów operacyjnych szybko by to nakryli i
    > byłoby hasło klawiatur producenta XX nie kupować. Ta informacja nie
    > musiałaby dotrzeć do końcowych użytkowników, to hurtownie by nie
    > brały.

    Piekne teorie, ale nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Praktyka
    pokazuje, ze ukrycie takiego czegos w zamknietym systemie jest latwe
    i z duzym prawdopodobienstwem nigdy nie zostanie od wykryty, a nawet
    jesli zostanie wykryty, to typowo stanie sie to po wielu latach od jego
    wprowadzenia.

    Bledy w systemach operacyjnych sa znajdowane tylko dlatego, ze
    a) przeszkadzaja w normalnej pracy, lub b) sa w takich miejscach,
    w ktorych szukanie problemu jest naturalne, lub ew. c) ktos ma naprawde
    duzo szczescia. Znakomita wiekszosc bledow, ktore nie wplywaja na prace
    zamknietego systemu, nigdy nie zostanie wykryta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 82. Data: 2010-09-22 07:17:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > A jak chcesz ten klucz tam wpisac?

    Z wpisywaniem informacji jawnej (klucz publiczny) nie powinno być jakichś
    specjalnych kłopotów. Gorzej z zabezpieczeniem, aby bez świadomości
    użytkownika nie można było go podmienić.

    > Nic z tych rzeczy - co z tego ze wiemy komu podajemy haslo, jesli nie
    > wiemy, jaka operacje wlasnie zlecamy? Trojany zmieniajace zawartosc
    > polecenia przelewu pojawily sie juz jakis czas temu.

    Zakładałem bezpieczny kanał i nie sądzę, aby te trojany robiły to w
    bezpiecznym kanale (raczej na jego końcu). Ale jakby tak przyblokować jedno
    zero lecące z tej bezpiecznej klawiatury na ekran to użytkownik pomyślałby,
    że klawisz nie zadziałał i nacisnąłby ponownie no i poszłoby o jedno zero
    więcej.

    Bez dostępu do bezpiecznego kanału atakujący nie mógłby (chyba) zlecić
    zaplanowanego przez siebie przelewu, ale namieszać mógłby za wiele, aby
    nadal bronić takiego rozwiązania.
    Więc przyznaję, że kanał do wyświetlacza też musi być niedostępny - zostaje
    dedykowany komputer.

    > Potrzebna jest klawiatura (przynajmniej 1 klawisz do zatwierdzania,
    > przypuszczalnie trzeba wprowadzac np. PIN albo w ogole haslo -> uklad
    > QWERTY) oraz wyswietlacz.

    Przekonałeś mnie.

    > Samo logowanie jest nieistotnym epizodem w tym kontekscie. Istotne sa
    > a) bezpieczenstwo zlecanych operacji, b) zachowanie ich w tajemnicy.

    Nie brałem dotychczas pod uwagę w ogóle b), a warunek b) od razu
    dyskwalifikuje bezpieczną klawiaturkę z mało bezpiecznym monitorem.
    P.G.