  • 1. Data: 2010-09-10 21:50:49
    Temat: Sprzedaż mieszkania a zostawienie/przeniesienie kredytu
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,

    przerabiał ktoś? Generalnie problem jest taki, że mam kredyt w CHF
    oprocentowany z LIBOREM na 1,6% (tak, tak), zaciągnięty po 2,6 mniej więcej,
    na nieruchomość o wartości przy zakupie ok. 170k, teraz jakies 380k.
    Do końca zostało 170 rat po około 320 CHF aktualnie, wartość kredytu na teraz
    to ok. 50k CHF.
    Więc przy sprzedaży mieszkania nie opłaca się spłacać kredytu, bo przy zakupie
    czegokolwiek będą gorsze warunki.
    Chciałbym zostawić sobie spłatę do końca, i wziąć całość $ ze sprzedaży
    mieszkania do kieszeni, bo po prostu na takich warunkach kredytu teraz nie
    dostanę.
    I pytanie - czy jest to możliwe? Jak? Akt notarialny z zobowiązaniem do
    odstąpienia mieszkania na nowych właścicieli? Przeniesienie kredytu na nową
    nieruchomość (sprzedaję bo chcę budować swoje)?

    Jak z tego wybrnąć?

    dzięki i pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2010-09-10 22:12:45
    Od: "zbig" <z...@p...onet.pl>

    czy dobrze rozumiem, chcesz sprzedać mieszkanie i zostawić nabywcę na kilkanaście
    lat z wpisem Twojego kredytu do jego hipoteki?
    jeśli tak, to w życiu bym na coś takiego nie poszedł jako kupujący.

  • 3. Data: 2010-09-11 05:39:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.09.10 23:50, g...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > odstąpienia mieszkania na nowych właścicieli? Przeniesienie kredytu na nową
    > nieruchomość (sprzedaję bo chcę budować swoje)?

    Jak nie masz hipoteki na mieszkaniu - to nic nie robić. :)
    Jak masz - to idź do banku, pochwal się swoim stanem posiadania - to
    może coś Ci zaproponują.

    --
    Pete