-
1. Data: 2002-10-11 17:06:05
Temat: Strategia MasterCard International ;)
Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>
Ps. moze wreszcie za jakis czas bedzie mozna normalnie placic maestro w
niemczech ;-)))
Minęło 100 dni od fuzji Europay International z MasterCard. Szefowie nowej
firmy spotkali się z mediami, by zaprezentować korzyści płynące z fuzji i
plany globalnego rozwoju.
W spotkaniu uczestniczyli m.in. Robert Selander (prezydent MasterCard
International) i Peter Hoch (prezydent MasterCard Europe). Potwierdzili oni,
iż celem nowej zintegrowanej firmy jest zdobycie pozycji lidera na globalnym
rynku płatniczym.
MasterCard International przedstawił strategię rozwoju swoich programów
debetowych - najdynamiczniej rozwijającego się segmentu rynku kart
płatniczych. Obok wprowadzania innowacyjnych produktów, jej ważnym elementem
jest migracja marek lokalnych do marki Maestro.
Przykład takiej migracji stanowi przejście brytyjskiej marki Switch Card
Scheme na markę Maestro. Proces ten rozpoczęty 1 lipca b.r. zakończy się w
2007 r. Brytyjczycy posiadają obecnie 21 mln tych kart (co trzecia karta na
Wyspach to Switch), sieć ich akceptacji obejmuje aż 580 000 punktów.
Inny przykład to migracja szwajcarskiej marki ec-Direct (3,5 mln kart) do
Maestro. Już dziś wszystkie punkty handlowo-usługowe w tym kraju akceptują
karty Maestro. Zakończenie procesu przejęcia ec-Direct przez Maestro
zaplanowano na 2003 r.
Sieć akceptacji Maestro rozwija się dynamicznie także w wielu innych
krajach, m.in, w Niemczech (przyrost liczby terminali o 66% w stosunku do
ostatnich 12 miesięcy), Francji (gdzie od 1 lipca b.r. wszystkie terminale
są przystosowane do akceptacji kart Maestro, w tym terminale tak
prestiżowych sieci domów towarowych jak Galerie Lafayette) oraz Hiszpanii
(gdzie posiadacze kart Maestro mogą nimi płacić w największej sieci domów
towarowych El Corte Ingles oraz należącymi do tej grupy sklepami Hipercor,
Supercor, Sfera, Opencor i Telecor - łącznie przyrost o 25 000 terminali). W
Europie Wschodniej wydano już ponad 16,9 mln kart Maestro.
Polska, gdzie MasterCard w stosunkowo krótkim czasie wydał ponad 6 mln kart,
już stała się największym rynkiem w Europie Wschodniej. Przedstawiciele
MasterCard podkreślali, iż dynamika ta wskazuje, że Polska może stać się
także jednym z najważniejszych rynków w skali globalnej.
System debetowy MasterCard zdobywa także popularność na rynkach
pozaeuropejskich, w tym na niezwykle ważnym rynku Ameryki Północnej. Niemal
wszystkie bankomaty akceptują już karty Maestro. W tym roku tak znaczące
sieci handlowe jak Macy's, Bloomingdales i Burdines dołączyły do sieci 59
000 punktów honorujących Maestro.
MasterCard International jest globalnym liderem w segmencie kart debetowych.
Na całym świecie liczba kart Maestro przekroczyła 458 mln, sieć akceptacji
obejmuje obecnie 7 milionów terminali (przyrost o 21% w ciągu ostatnich 12
miesięcy) w 87 krajach.
Podczas spotkania w Brukseli ogłoszono wprowadzenie MasterCard SecureCode.
Jest to globalne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo handlu w
ogólnoświatowym systemie handlu elektronicznego poprzez ochronę poufnych
danych przesyłanych internetem. Rozwiązanie to jest już wdrażane przez
akceptantów na całym świecie.
MasterCard International będzie także kontynuować strategię szybkiego
wprowadzania tzw. kart inteligentnych (z mikroprocesorem) oraz rozwoju
m-commerce.