  • Date: Sun, 27 Sep 2009 23:21:18 +0200
    From: MS <m...@m...ms>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: System transakcyjny Polbanku sprawny inaczej

    Witam.

    Dzisiaj miałem okazję poznać kolejną ciekawostkę systemu transakcyjnego
    Polbanku. Spróbowałem spłacić KK w niedzielę.
    Próba 1. Naiwnie sądzę, że aby spłacić KK wystarczy jak zwykle wybrać
    funkcję "Spłata Twojej karty kredytowej w Polbanku". Strona się
    otwiera, można wypełnić wszystkie niezbędne dane, data transakcji jest
    już wpisana - dzisiejsza (niedziela) i nie da się jej zmienić. Ale co
    tam, w końcu to system transakcyjny 24h. Wpisanie wszystkiego i wybranie
    "Wprowadź dane" kończy się błędem.
    Próba 2. Hmm, jak nie kijem go to pałką. Na wyciągu jest też numer
    rachunku karty. Próbuję zdefiniować odbiorcę przelewu wewnętrznego
    podając numer karty. Odpowiedź systemu: błąd, niepoprawny numer rachunku.
    Próba 3. Próbuję zdefiniować odbiorcę przelewu zewnętrznego. System mi
    na to: błąd, przelewy na rachunki w Polbanku mają być definiowane jako
    przelewy wewnętrzne, nie jako zewnętrzne.
    Próba 4 i 5. Przelew jednorazowy wewnętrzny i zewnętrzny. Obydwa
    odrzucone z analogicznym błędem systemu transakcyjnego: "błędny numer
    rachunku" lub "należy użyć opcji przelewów wewnętrznych".
    Nieco wkurzony loguję się do Multi gdzie bez problemu definiuję sobie
    przelew na podany numer rachunku.

    Dzwonię na greckie partyline i słyszę wyjaśnienia.
    W systemie transakcyjnym Polbanku, który działa 24h/d karty kredytowe
    można spłacać od poniedziałku do piątku. W weekendy próby użycia opcji
    spłaty karty zostaną odrzucone.
    Pytam też czemu nie można wykonać przelewu na rachunek karty. Odpowiedź
    mnie do reszty rozłożyła. System transakcyjny w ogóle nie pozwala na
    przelewy na rachunek KK. Na ten numer rachunku można wykonać przelew
    tylko z innego banku.
    Na pytania czemu tak jest, słyszę tylko: niedasie, nie działa do odwołania.

    MS