  • 1. Data: 2011-09-20 21:12:22
    Temat: TLS/SSL złamane? Będzie się działo
    Od: xbartx <b...@h...net>

    "Lada dzień, Thai Duong i Juliano Rizzo planują zademonstrować narzędzie
    o nazwie BEAST (Browser Exploit Against SSL/TLS) składające się z kodu
    JavaScript, który musi uruchomić ofiara oraz sniffera, który przechwytuje
    i rozszfrowuje zaszyfrowane ciasteczka, dając tym samym atakującemu
    nieautoryzowany dostęp do konta ofiary w danym serwisie internetowym
    korzystającym z HTTPS. Według twórców, atak zadziała także na serwery
    wykorzystujące HSTS (HTTP Strict Transport Security)."

    http://niebezpiecznik.pl/post/szyfrowanie-ssltls-1-0
    -zlamane/

    Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują się dla banków i nie
    tylko. Oj będzie się działo ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2011-09-20 21:26:44
    Temat: Re: TLS/SSL złamane? Będzie się działo
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 4:12 PM, xbartx wrote:

> [...]
    -zlamane/

    > Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują się dla banków i nie

    cichutko przemilczałeś, że dotyczy to tylko i wyłącznie wersji 1.0.
    banki przestawią sie na 1.1 bądź 1.2 i wymuszą to samo na uzytkownikach
    i przeglądarkach
    a narazie trzeba być ostrożnym.

  • 3. Data: 2011-09-21 06:30:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 16:26:44 -0500, witek napisał(a):

    > cichutko przemilczałeś, że dotyczy to tylko i wyłącznie wersji 1.0.
    > banki przestawią sie na 1.1 bądź 1.2 i wymuszą to samo na uzytkownikach
    > i przeglądarkach
    > a narazie trzeba być ostrożnym.

    Artykuł nie jest mojego autorstwa, więc nic nie przemilczałem, poza tym
    masz tam wyraźnie napisane:

    "TLS 1.1/1.2 na ratunek?
    Niestety, pomimo tego, że bezpieczniejsza wersja TLS, czyli 1.1 jest
    dostępna od 2006 roku, praktycznie wszystkie webserwery ciągle korzystają
    z podatnego na atak TLS 1.0: (rysunek)
    The Register brak szerszego przyjęcia TLS 1.1 upatruje w przestarzałych
    implementacjach SSL w Firefoksie i Chromie oraz OpenSSL-u.
    Bezpieczniejsze wersje TLS są za to dostępne w serwerze IIS (nie
    domyślnie) oraz Operze (domyślnie). Autorzy BEAST twierdzą, że większość
    właścicieli serwisów internetowych nie wdroży bezpiecznych protokołów TLS
    1.1 lub 1.2, ponieważ nie są one wspierane przez znaczną liczbę klientów
    i upgrade do bezpieczniejszej wersji TLS oznaczałby spadek dochodów. Być
    może opublikowanie exploita coś zmieni w tej kwestii -- Duong i Rizzo
    zdradzili, że już od maja współpracują w tej kwestii z producentami
    przeglądarek, którzy mają wprowadzić obejścia problemu."

    więc może napisz czego jeszcze nie rozumiesz?

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-09-21 06:39:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/21/2011 1:30 AM, xbartx wrote:

    > więc może napisz czego jeszcze nie rozumiesz?

    wyciales kawalek artykulu, tak zeby bylo sensacyjnie.
    tytul rowniez wsadziles sensacyjny.

    eot

  • 5. Data: 2011-09-21 09:44:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 01:39:27 -0500, witek napisał(a):

    > wyciales kawalek artykulu, tak zeby bylo sensacyjnie. tytul rowniez
    > wsadziles sensacyjny.

    Tytuł ze znakiem zapytania jest sensacyjny?
    Masz link przecież do całego artykułu, więc nie rozumiem o co Ci chodzi?
    Ja wrzuciłem tylko jego początek aby zainteresować kogoś ewentualnie do
    przeczytania całości. Kiedyś było już na grupie nie raz, że ludzie
    przeglądają ją z różnych urządzeń i nie zawsze duża ilość tekstu jest
    koniecznie potrzebna.

    Za to mam wrażenie, że Ty jakbyś przegapił nawet najmniejszą okazję do
    tego aby się koniecznie przyczepić, to chyba by Ci się klawiatura
    popsuła ;) więc po prostu wyluzuj.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2011-09-21 10:01:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 01:39:27 -0500, witek napisał(a):

    > wyciales kawalek artykulu, tak zeby bylo sensacyjnie. tytul rowniez
    > wsadziles sensacyjny.
    >
    > eot

    I specjalnie dla Ciebie, żeby było jeszcze bardziej sensacyjnie,
    złowieszczo i katastroficznie.

    Przeglądarka Chromium (wersja rozwojowa Google Chrome):
    15.0.871.0 (Developer Build 99583 Linux) Ubuntu 10.04

    ===================================
    *BRE Bank SA (www.mbank.com.pl)*
    The identity of BRE Bank SA at Warszawa, Mazowieckie PL has been verified
    by VeriSign Class 3 Extended Validation SSL CA.

    Your connection to www.mbank.com.pl is encrypted with 112-bit encryption.

    *The connection uses TLS 1.0.*

    The connection is encrypted using 3DES_EDE_CBC, with SHA1 for message
    authentication and RSA as the key exchange mechanism.

    The connection is not compressed.

    The server does not support the TLS renegotiation extension.
    ===================================

    *Alior Bank S.A. (aliorbank.pl)*

    The identity of Alior Bank S.A. at Warszawa, PL has been verified by
    Entrust Certification Authority - L1E.

    Your connection to aliorbank.pl is encrypted with 256-bit encryption.

    *The connection uses TLS 1.0.*

    The connection is encrypted using AES_256_CBC, with SHA1 for message
    authentication and RSA as the key exchange mechanism.

    The connection is not compressed.

    The server does not support the TLS renegotiation extension.
    ===================================

    *PayPal, Inc. (www.paypal.com)*

    The identity of PayPal, Inc. at San Jose, California US has been verified
    by VeriSign Class 3 Extended Validation SSL CA.

    Your connection to www.paypal.com is encrypted with 256-bit encryption.

[...]

    *eBay Inc. (signin.ebay.co.uk)*

    The identity of eBay Inc. at San Jose, California US has been verified by
    VeriSign Class 3 Extended Validation SSL CA.

    Your connection to signin.ebay.co.uk is encrypted with 128-bit encryption.

    *The connection uses TLS 1.0.*

    The connection is encrypted using RC4_128, with SHA1 for message
    authentication and RSA as the key exchange mechanism.

    The connection is not compressed.

    The server does not support the TLS renegotiation extension.
    ===================================

    Jeżeli zapewnienia autorów aplikacji BEAST Thai Duong i Juliano Rizzo
    okażą się prawdziwe to jakby nie patrzeć, będzie zamieszanie i to według
    mnie dosyć spore.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-09-21 21:43:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" j5avjm$42p$...@i...gazeta.pl

    > Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują
    > się dla banków i nie tylko. Oj będzie się działo ;)

    Nie tylko? Dla operatorów komórek i producentów zdrapek -- także?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-09-22 04:13:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

> [...]
    -zlamane/

    > Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują się dla banków i nie

    Na liście openssl-user twierdzą (nie wczytywałem się, więc mogę coś
    przekręcić), że ta podatność jest znana dość długo, i że biblioteka ma
    obejście do tego ("insertion of empty fragments"). I jeśli to nie jest
    wyłączone opcją, to nie powinno się nic dziać.

    Podkreślam - nie wczytwyalem się.
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 9. Data: 2011-09-22 14:25:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-09-20 23:12, xbartx wysłał(a) wiadomość:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/szyfrowanie-ssltls-1-0
    -zlamane/

    > Jeżeli okaże się to prawdą to ciężkie dni szykują się dla banków i nie
    > tylko. Oj będzie się działo ;)

    Ale wiesz, że Niebezpiecznik to taki odpowiednik "Pudelka" dotyczący
    bezpieczeństwa sieciowego? Tworzenie tytułu artykułu (a i często
    zawartości) przypomina zabiegi podobny do tego -
    <http://www.glosywmojejglowie.pl/comics/2011-09-21-N
    aglowek.jpg> Ma
    wzbudzić sensację. A czy ktoś dotrze do źródłowej informacji to już inna
    kwestia.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2011-09-22 16:09:30
    Od: " Wieśniak" <m...@g...pl>

    > Tytul ze znakiem zapytania jest sensacyjny?

    jak chcesz mieć sensacyjny tytuł, a nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to
    dajesz dowolne sensacyjne zdanie, asekurując się znakiem zapytania na końcu.
    Wiedzą to dziennikarze tabloidów, a nie wiedzą projektowani czytelnicy
    tabloidów (realni czytelnicy zwykle są mądrzejsi)