  • 21. Data: 2011-03-08 12:02:25
    Temat: Re: Te kraje będą rozwijać się najszybciej ?
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    W skali kilku krajów niewykluczone ale w skali całego kontynentu, powtórka
    z Chin jest już niemożliwa. Podaje się tu jako przyczynę ograniczoną
    wielkość zasobów świata jako całości. Jest tu sporo racji: żeby utrzymać
    status quo krajów bogatych (USA i innych) a jednocześnie podtrzymać
    ekspansję Chin i Indii, dla Afryki może już po prostu nie starczyć
    surowców.

    Jest oczywiste, że mówimy o wybranych krajach afrykańskich a nie o całym
    kontynencie.
    Dodatkowo kraje te same posiadają duże zasoby surowców.

    Podejrzewam ze fund Noble Africa nie wytrzyma wypłat, które nastąpią po
    odwieszeniu.
    Szkoda bo rzeczywiście praktycznie nie ma w Polsce wielkich możliwości
    inwestowania w Afryce.

    Sam będziesz pozytywnie zaskoczony rozwojem sytuacji :-)

  • 22. Data: 2011-03-08 12:19:56
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 12:02:25 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > inwestowania w Afryce.
    >
    > Sam będziesz pozytywnie zaskoczony rozwojem sytuacji :-)

    Oby ;)

  • 23. Data: 2011-03-08 12:42:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Obcy kapitał jest przereklamowany ;). Za 40 lat Polski może w ogóle już
    > nie
    > być na mapie.

    Znowu wracamy do książki Friedmana:)
    Wielkie imperia w ostatnim stuleciu powstawały i upadały o wiele szybciej,
    niż 40 lat.
    Polski może nie być za 5 lat, a także za 20 lat może być super mocarstwem.
    To podobne prawdopodobieństwo.

  • 24. Data: 2011-03-08 12:45:01
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    --------------

    > A skąd Polska miała mieć swój rodzimy kapitał po 45 latach komuny ?
    > W jaki sposób mieliśmy zacząć szybko wprowadzać w życie prorynkowe reformy
    > bez
    > obcego kapitału ?

    Pytanie bez sensu wobec tego, co napisałem.
    Odpowiem masłem maślanym:

    a) nie miała skąd, zgadzam się z Tobą
    b) inaczej nie mogliśmy, zgadzam się z Tobą.

    > p.s. Czy mógłbyś wyjaśnić co znaczy, że "taki jest efekt końcowy" ?
    > Czy masz na myśli obecną sytuację ?

    Hmmm przed chwilą (dwa zdania wyżej) przyznajesz mi rację, a tu zaczepnie
    zaczynasz robić podchody, że niby nie mam. Dobre:)))

    Oczywiście że obecną.
    Trzon przemysłu, bankowości i handlu to kapitał obcy.
    Żyjesz w jakiejś innej Polsce, niż ja?
    :)

  • 25. Data: 2011-03-08 13:01:53
    Od: " " <d...@N...gazeta.pl>

    Trzon przemysłu, bankowości i handlu to kapitał obcy.
    Żyjesz w jakiejś innej Polsce, niż ja?
    ---------
    A jakie znaczenie ma to dla przeciętnego zjadacza chleba czy kapitał jest obcy
    czy polski ?
    Wyjaśnij mi w czym widzisz problem ?

  • 26. Data: 2011-03-08 13:13:26
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ---------
    > A jakie znaczenie ma to dla przeciętnego zjadacza chleba czy kapitał jest

    umiesz wnioskować logicznie?
    gdzie napisałem że to problem i sie odniosłem oceniając to w jakikolwiek
    sposób?
    swoje zdanie mam, ale nic takiego nie napisałem
    stwierdziłem tylko fakt

  • 27. Data: 2011-03-08 13:23:05
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Polski może nie być za 5 lat, a także za 20 lat może być super mocarstwem.
    To podobne prawdopodobieństwo.
    Nie ma żadnego prawdopodobieństwa w powyższych hipotezach.
    Obie są kompletnymi bzdurami. Tylko po co nimi zaciemniać główny wątek ???

  • 28. Data: 2011-03-08 13:58:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Nie ma żadnego prawdopodobieństwa w powyższych hipotezach.
    > Obie są kompletnymi bzdurami. Tylko po co nimi zaciemniać główny wątek ???

    Taką samą bzdurą było w 1900 prognozowanie, że za 20 lat znikmie imperium
    austro-węgierskie, rosyjskie, niemieckie i osmańskie oraz że pojawią sie
    mocarstwa: usa i japonia
    w 1930 że za 12 lat Niemcy i japonia podbiją pół świata
    w 1980 ze za 10 lat bez wojny atomowej rozpadnie sie CCCP i zjednocza niemcy

    rozsmiesza mnie ta Twoja pewnosc siebie co do jakichs tego typu prognoz,
    ktorych tak bardzo jestes pewny, bo ktos se napisal

    nic sie nie zaciemnia
    wykazuje tylko, że takie prognozy można powiesić sobie na ścianie tam gdzie
    król...:)

  • 29. Data: 2011-03-08 14:03:06
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    TZN?

    D.

    Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    przypomnij pliz to co pytałem niedawno

  • 30. Data: 2011-03-08 14:13:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    pisałeś chyba n apoczatku 2009 albo i w 2008 o sektorze, ktory bedzie
    motorem tej hossy
    nie pamietam czy pisales o bankach, czy ogolnie jako tajemnica ktora kiedys
    napiszesz