  • 1. Data: 2007-05-24 09:47:05
    Temat: Test KK Słowacja
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Wiadomo, że kursy transakcji karcianych w EUR często można sprawdzić na
    stronach banków i nie trzeba już nawet testować płatnosciami za granica,
    gorzej jest jeśli chodzi o transakcje w specyficznych walutach. Będąc na
    Słowacji ostatnio wykonałem testy zakupów różnymi kartami, zapewne przyda
    się to osobom wybierającym się tam np. na wakacje. Testowałem 4 karty
    kredytowe:
    1. Visa(EUR) mbank
    2. Visa BZWBK
    3. Visa Citi
    4. MC Real
    Zakupy robione były tego samego dnia.
    A oto wyniki w kolejności od 1 miejsca (the winner is...;-)

    1. MC Real, kurs 0,1164
    2. Visa mbank, 0,1166
    3. Visa Citi, 0,1172
    4. Visa BZWBK, 0,1180

    Dla ciekawach: kurs wymiany w kantorze na Słowacji 1EUR=32,90, w sklepach
    (hipermarkety) 33,20
    Tak więc kupując 1EUR za 3,80 dostajemy wymieniając na Słowacji w kantorze
    korony po 0,1155 a w hipermarkecie 0,1144 co jest jeszcze korzystniejsze niz
    zakupy karta i to jest najkorzystniejszy dla nas sposob przewalutowania
    (kupno EUR w Polsce, sprzedaz ich na Slowacji). Kursy koron slowackich w
    Polsce w kantorze sa z reguly mniej korzystne (o ile takie korony w ogole
    sie dostanie).

    Z oceny po raz kolejny okazalo sie ze BZWBK nie jest korzystny za granica,
    zas mbank jak zawsze w czolowce. Zadziwiajaco dobrze wypadla karta MC Real
    rzadko z niej korzystam bede musial ja czesciej potestowac za granica ;-)

  • 2. Data: 2007-05-24 09:56:44
    Temat: Re: Test KK Słowacja
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. MC Real
    > Zakupy robione były tego samego dnia.
    > A oto wyniki w kolejności od 1 miejsca (the winner is...;-)

    :/
    Ranking uwzględnia 2,5 % za przewalutowanie w mBanku?
    R.

  • 3. Data: 2007-05-24 09:57:12
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    xviper wrote:

    > 1. MC Real, kurs 0,1164
    > 2. Visa mbank, 0,1166
    > 3. Visa Citi, 0,1172
    > 4. Visa BZWBK, 0,1180

    BZWBK gorsze do Citi a to ciekawe :)

    Kiedyś już rzuciłem hasło na grupę, ale jakoś bez odzewu. Nie trzeba
    wcale zagranicę się ruszać żeby kursy przetestować.

    http://wikimediafoundation.org/wiki/Dary_pieni%C4%99
    %C5%BCne

    Jakby się dało jakiegoś dnia zebrać w kilka/kilkanaście kart kredytowych
    i zrobić jakieś drobne wpłaty w powiedzmy 2/3 walutach i porównać wyniki
    to byśmy mieli wszystko jak na dłoni. Ja mam visa-bp z Citi i MC z ING
    ktoś jeszcze chętny?

  • 4. Data: 2007-05-24 10:02:26
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Zakupy robione były tego samego dnia.

    A czy daty rozliczenia(!) transakcji również są takie same?

> [...]
    >
    > Kursy koron slowackich w Polsce w kantorze sa z reguly mniej korzystne
    > (o ile takie korony w ogole sie dostanie).

    Od tej reguły są też trwałe wyjątki,
    w Katowicach regułą jest, że kursy kantorowe są lepsze
    ot choćby dziś:
    SKK 0.1105/0.1135 (http://www.geniuss.pl/)
    inne kantory też nie są gorsze
    (http://www.kantory.pl/?id=kursy - zobacz SKK woj.śląskie)
    )

  • 5. Data: 2007-05-24 10:02:39
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > Polsce w kantorze sa z reguly mniej korzystne (o ile takie korony w ogole

    Płaciłem na Słowacji kartami Citi, BZWBK oraz ING.

    MC z ING wypadła lepiej niż kupno gotówki w kantorze.

    Citi nie nadaje się do płacenia za granicą, natomiast karty BZWBK są ok,
    ale pod warunkiem płacenia w euro. Za przewalutowanie (zgodnie z TOiP)
    doliczają 3% wartości transakcji...

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-05-24 10:05:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > ktoś jeszcze chętny?
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    ciekawy pomysł, mielibyśmy jasny obraz, mam silver i golda VISA z Citi,
    golda MC w Mille i VISA orange w BZWBK...

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-05-24 10:05:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > :/
    > Ranking uwzględnia 2,5 % za przewalutowanie w mBanku?

    A Tobie się wydaje, ze oni tą prowizję (NB _do_2%) wykazują w transakcji
    osobno?

  • 8. Data: 2007-05-24 10:18:36
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Robert.I" <b...@K...pl> napisał w wiadomości

    > :/
    > Ranking uwzględnia 2,5 % za przewalutowanie w mBanku?

    uwzględnia wszystko - to są kursy widoczne na wyciągu

  • 9. Data: 2007-05-24 10:22:12
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy daty rozliczenia(!) transakcji również są takie same?

    roznica rozliczen max 1 dzien, to moze miec jakis wplyw na wynik ale chyba
    niewielki. Ciezko zrobic tak zakupy zeby rozliczyli wszystkie jednego dnia..

    > Od tej reguły są też trwałe wyjątki,
    > w Katowicach regułą jest, że kursy kantorowe są lepsze
    > ot choćby dziś:
    > SKK 0.1105/0.1135 (http://www.geniuss.pl/)

    czesto w takich kantorach gdzie sa swietne kursy okazuje sie ze koron
    brak...

    > inne kantory też nie są gorsze
    > (http://www.kantory.pl/?id=kursy - zobacz SKK woj.śląskie)

    na slasku w centrum nie patrzylem w kazdym razie przed granica w cieszynie
    kursy sa conajmniej 20% wyzsze...

  • 10. Data: 2007-05-24 10:29:42
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > ciekawy pomysł, mielibyśmy jasny obraz, mam silver i golda VISA z Citi,
    > golda MC w Mille i VISA orange w BZWBK...

    To żeby było sprawiedliwie ;)

    xbartx: VISA Citi i MC ING
    RobertS: MC Mille i VISA BZWBK

    Ktoś jeszczę chętny?

    Z tego co się orientuje nie ma żadnego limitu wpłat, więc może to być
    chyba dosłownie 1 euro - jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
    Teraz tylko kwestia ustalenia jakie waluty wpłacamy - może ty Robert coś
    zaproponuj?